PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazd do UK. prosze o rady

  • 1. Data: 2004-05-16 15:20:21
    Temat: wyjazd do UK. prosze o rady
    Od: "m" <t...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow,

    Za ok 3tyg. wyjezdzam do UK do pracy na czas nieokreslony.
    W zwiazku z tym prosilbym co najlepiej byloby zalatwic tutaj jeszcze w
    Polsce.

    1. Czy warto kupic karte euro26 lub cos podobnego?
    2. Cos slyszalem, ze nalezy zalatwic co pozwala mi na bezplatne leczenie w
    krajach unii. Jakis papierek o ktorym slyszalem w tv. Jak to sobie zalatwic?
    3. Czy warto wykupic jakies dodatkowe ubezpieczenie?

    O czym powinienem jeszcze pomyslec?
    Z gory dziekuje za ew. odpowiedz.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-05-16 17:06:56
    Temat: Re: wyjazd do UK. prosze o rady
    Od: "m" <t...@p...onet.pl>

    To jeszcze raz ja.
    Do pytan chcialbym dolaczyc kwestie wojska.

    Aktualnie jestem studentem, ktory zamierza wziac wkrotce urlop dziekanski.
    Gdy on sie skonczy i nie bede zamierzal wrocic do kraju, wojsko moze w jakis
    sposob po mnie siegnac?
    A jesli nie moze mnie sciagnac z UK to w jaki sposob uniknac takiej
    sytuacji, kiedy to przyjechalbym do Polski w odwiedziny a tutaj przyjezdza
    Polska armia aby mnie zaprosic do koszar ( jakies prawdopodobienstwo jest ).
    Czy musialbym w takim wypadku wymeldowac sie z aktualnego miejsca
    zamieszkania?

    Pozdrawiam
    M.

  • 3. Data: 2004-05-16 17:16:43
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "m" <t...@p...onet.pl> wrote in

    > 1. Czy warto kupic karte euro26 lub cos podobnego?

    Nie warto, chyba ze lecisz samolotem. Szukanie pozostalych znizek przy
    uzyciu ksiazeczki to fikcja.

    > 2. Cos slyszalem, ze nalezy zalatwic co pozwala mi na bezplatne
    > leczenie w krajach unii. Jakis papierek o ktorym slyszalem w tv. Jak
    > to sobie zalatwic?

    Na poczatek wniosek o jego wydanie (E-100). ;)
    http://www.nfz-olsztyn.pl/index.php?id=12&ik=3&a=o

    > 3. Czy warto wykupic jakies dodatkowe
    > ubezpieczenie?

    Wystarczyc ma OC, ale w praktyce moze wygladac to roznie.

    > O czym powinienem jeszcze pomyslec?

    Zakwaterowanie? E<26 cos tam daje, niewiele raczej.

    /silver

  • 4. Data: 2004-05-16 17:31:52
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "m" <t...@p...onet.pl> wrote in

    > prawdopodobienstwo jest ). Czy musialbym w takim wypadku wymeldowac
    > sie z aktualnego miejsca zamieszkania?

    Instrukcje masz w ksiazeczce wojskowej. ;)

    Na druczku przy okazji wymeldowania trzeba wskazac miejsce docelowe. Nie da
    sie wiec wyparowac w proznie. Chyba ze chcesz zostac apatryda albo ubiegac
    sie o obce obywatelstwo. Jak dla mnie taki krok tylko zwiekszy aktywnosc WP
    wzgledem Twojej osoby. Otrzymuja zawiadomienie na kolejnym druczku, ktory
    skladasz. :P

    /silver

  • 5. Data: 2004-05-17 09:49:43
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    /silver napisał(a):

> [...]
    > wzgledem Twojej osoby. Otrzymuja zawiadomienie na kolejnym druczku, ktory
    gdzie i jakie dokladnie sa te instrukcje? bo ja ostatnio wymeldowywalem sie
    i nic takiego nie mialem (byla tylko _prosba_ dla celow statystycznych
    o podanie kraju docelowego w przypadku gdybym emigrowal)

    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 6. Data: 2004-05-17 10:41:46
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    RobertS <r...@g...pl> wrote in news:

> [...]
    > wymeldowywalem sie i nic takiego nie mialem (byla tylko _prosba_ dla
    > celow statystycznych o podanie kraju docelowego w przypadku gdybym

    Zgodnie z ta informacja WKU nalezy powiadomic bezzwlocznie, zakladam ze to
    nowe, najdalej po 2 miesiacach od powstania zmiany. To samo dotyczy
    informacji o ukonczeniu studiow wyzszych. Nakaz administracyjny.

    Wymeldowanie nie pociaga za soba kasacji paszportu. Teoretycznie mozna wiec
    nadal przekraczac granice. Z tego co wyczytalem artykul 4 nowelizowanej
    ustawy z 21 listopada 1967 zwalnia ze sluzby jedynie dwupaszportowcow.
    Dodatkowo potrzebne jest zapewnienie rodziny, ze ta osoba juz nie wroci.

    W innym wypadku stosuje sie srodki bezposredniego przymusu, kiedy to
    Wydzial Spraw Obywatelskich i Migracji nie posiada odpowiedniej informacji.

    /silver

  • 7. Data: 2004-05-17 21:50:30
    Od: User <t...@w...niezly.as>

    /silver wrote:

    > "m" <t...@p...onet.pl> wrote in

    > Nie warto, chyba ze lecisz samolotem. Szukanie pozostalych znizek przy
    > uzyciu ksiazeczki to fikcja.

    Ja mialem znizki na autobus miedzy London- Oxford. Nie pamietam ile znizek
    ale sam bilet kosztowal jakies 8-10funtow w jedna strone. Chyba po kilku
    takich podrozach zwraca sie koszt Euro26. W sumie pozniej nie jezdzilem
    wiecej autobusami bo samochody w UK sa taniutkie.

  • 8. Data: 2004-05-19 10:51:10
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/silver" <f...@u...cy> napisał w wiadomości
    > Na druczku przy okazji wymeldowania trzeba wskazac miejsce docelowe. Nie
    da
    > sie wiec wyparowac w proznie.

    Da sie... Jak sie wymeldowywalam, to nikt mnie nie pytal, gdzie sie bede
    meldowac...

    Kania