PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle tego urlopu będzie?

  • 1. Data: 2004-05-15 20:12:09
    Temat: Ile tego urlopu będzie?
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Dajmy na to, ze jest osoba, ktora zaczela swoja pierwsza prace na umowe o
    prace w pazdzierniku 2003.
    W roku 2004 w lipcu weznie sobie 10 dni urlopu, pozostale 10 dni weznie
    sobie np. w pazdzierniku. Tym samym wykorzysta caly swoj urlop, ktory jej
    przyslugiwal po roku pracy.
    Jak sprawa bedzie wygladala w roku 2005? Kiedy znowu bedzie mogla wziac
    urlop i w jakim wymiarze? O ile przez pierwszy rok co miesiac przybywala jej
    1/12 rocznego wymiaru urlopu to jak to bedzie po pierwszym roku pracy czyli
    od pazdziernika 2004?
    Czy np. w styczniu 2005 bedzie mogla juz skorzystac z urlopu za kolejny rok
    pracy?

  • 2. Data: 2004-05-16 19:33:50
    Temat: Re: Ile tego urlopu będzie?
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    A jak będzie z osobą, która zaczęła pracę w marcu b.r.? Czy gdy w 2004r.
    wykorzysta cały urlop za przepracowane 10 miesięcy, to od początku 2005 roku
    będzie już miała nowy urlop?

  • 3. Data: 2004-05-17 09:47:52
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sun, 16 May 2004 21:33:50 +0200, na pl.praca.dyskusje, Przemolo napisał(a):

    > A jak będzie z osobą, która zaczęła pracę w marcu b.r.? Czy gdy w 2004r.
    > wykorzysta cały urlop za przepracowane 10 miesięcy, to od początku 2005 roku
    > będzie już miała nowy urlop?

    PO ROKU pracy należy się 20 dni urlopu a nie 40
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-05-17 10:49:24
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    A taki przyklad...zatrudniony od 6stycznia 2002. 1 czerwca br wypowiedzenie
    3 miesieczne. Ile urlopu nalezy mu sie na wypowiedzeniu? 26dni za 2003 +
    [(26/12)x9?)] dni ? W 2003 mial polowe urlopu za 2002.

    Adam

  • 5. Data: 2004-05-17 11:23:40
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sat, 15 May 2004 22:12:09 +0200, na pl.praca.dyskusje, Przemolo napisał(a):

    > Jak sprawa bedzie wygladala w roku 2005? Kiedy znowu bedzie mogla wziac
    > urlop i w jakim wymiarze?

    2005r. 20 dni od stycznia

    O ile przez pierwszy rok co miesiac przybywala jej
    > 1/12 rocznego wymiaru urlopu to jak to bedzie po pierwszym roku pracy czyli
    > od pazdziernika 2004?
    w 2003 roku nie przybywało po 1/12 w pierwszej pracy tylko po połowie co
    pół roku.

    > Czy np. w styczniu 2005 bedzie mogla juz skorzystac z urlopu za kolejny rok
    > pracy?

    w 2005 urlop za 2005 od stycznia /przy umowie o pracę na cały rok/
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2004-05-17 11:30:33
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 17 May 2004 12:49:24 +0200, na pl.praca.dyskusje, Adam napisał(a):

    > A taki przyklad...zatrudniony od 6stycznia 2002. 1 czerwca br wypowiedzenie
    > 3 miesieczne. Ile urlopu nalezy mu sie na wypowiedzeniu? 26dni za 2003 +
    > [(26/12)x9?)] dni ? W 2003 mial polowe urlopu za 2002.
    2002 - 26 dni
    2003- 26dni
    2004- 19 dni
    odjąć wykorzystany urlop
    To co napisałam poprzednio dotyczy pierwszej pracy w życiu, potem liczy
    się inaczej w ogóle, inaczej za 2003r i inaczej od tego roku, ale jak masz
    26 dni urlopu to Ciebie napewno to nie dotyczy.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-05-17 12:14:20
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > 2002 - 26 dni
    > 2003- 26dni
    > 2004- 19 dni
    > odjąć wykorzystany urlop
    > To co napisałam poprzednio dotyczy pierwszej pracy w życiu, potem liczy
    wlasnie dotyczy - 1 praca, moze tylko od 2000 roku a nie od 2002 (dalem jako
    przyklad), ale chodzi sytuacje zatrudnienia w pierwszych dniach stycznia.
    Wiec na przykladzie: w 2002 otrzymal 10 (polowe z 20) w 2003*** tez 10 jako
    "reszte" za 2002

    bo 1 stycznia 2003 nie mial jeszcze 1roku pracy, rok mijal 6 stycznia a
    prawo do nastepnych 26 nabywa sie z nowym rokiem kalendarzowym

    Czy zatrudniony w pierszych dniach stycznia nie jest w pewien sposob
    pokrzywdzony w porownaniu z zatrudnionym np. w grudniu?

  • 8. Data: 2004-05-17 15:32:37
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > w 2003 roku nie przybywało po 1/12 w pierwszej pracy tylko po połowie co
    > pół roku.

    Czyli w chwili obecnej ile urlopu ma osoba zatrudniona 1 pazdziernika 2003?
    (zakladajac, ze urlopu nie brala jeszcze i ze jest to pierwsza praca)

  • 9. Data: 2004-05-17 15:35:22
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    > PO ROKU pracy należy się 20 dni urlopu a nie 40

    No to jak to jest - taka osoba zatrudniona od marca weznie sobie np. we
    wrzesniu nalezne 10 dni urlopu. Po roku (czyli w marcu 2005) weznie sobie
    kolejne 10 dni i co, nic juz na 2005 rok jej nie zostanie? Dopiero w 2006
    bedzie kolejne 20 dni urlopu?

  • 10. Data: 2004-05-17 18:14:02
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 17 May 2004 17:32:37 +0200, na pl.praca.dyskusje, Przemolo napisał(a):

    > Czyli w chwili obecnej ile urlopu ma osoba zatrudniona 1 pazdziernika 2003?
    > (zakladajac, ze urlopu nie brala jeszcze i ze jest to pierwsza praca)

    od marca może brać 10 dni a od pazdziernika pozostałe 10 dni, lub jak nie
    korzystała z urlopu to całe 20 od pażdziernika. Od 2005 od stycznia już w
    całości 20 dni/ pod warunkiem,że umowa jest zawarta na cały rok/.
    Od tego roku jest inaczej, ale ty zacząłeś pracę w zeszłym roku.