PracaGrupypl.praca.dyskusje › wiarygodnosc listu referencyjnego

  • 1. Data: 2007-07-23 05:33:22
    Temat: wiarygodnosc listu referencyjnego
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    hej!

    zalozmy, ze posiadam list referencyjny, wystawiony przez
    mojego bylego (pracodawce, rzecz jasna); zalozmy, ze firma
    nie byla "z duzych", a list wystawil bezposredni przelozony;
    szef przygotowal swoj przekaz na firmowym papierze i dodatkowo
    opatrzyl go formula "tresc listu mozna potwierdzic pod numerem
    telefonu [linia na biurko szefa]";

    czy chcac pochwalic sie takimi referencjami, powieniem sprawdzic
    podany tam numer telefonu? co zrobic jezeli dany czlowiek juz nie
    pracuje w tej firmie pod podanym numerem telefonu (np. awansowal)
    albo - co gorsza - w ogole juz tam nie pracuje? oczywiscie w liscie
    sa dane firmy, ale nie spodziewam sie zeby sekretariat byl tutaj
    bardzo skory do pomocy;

    co zrobic, jezeli dana firma w ogole juz nie istnieje? zapewne
    zaraz sie dowiem "a po co Ci referencje od firmy krzak?" - moze
    jednak warto taki dokument pokazac przyszlemu pracodawcy - jakie
    jest Wasze zdanie?

    pzdrv;
    adas;

  • 2. Data: 2007-07-23 12:46:19
    Temat: Re: wiarygodnosc listu referencyjnego
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    adasiek wrote:

> [...]
    > szef przygotowal swoj przekaz na firmowym papierze i dodatkowo
    > opatrzyl go formula "tresc listu mozna potwierdzic pod numerem

    [...]

> [...]
    > zaraz sie dowiem "a po co Ci referencje od firmy krzak?" - moze
    > jednak warto taki dokument pokazac przyszlemu pracodawcy - jakie

    Ja okazuje takie listy potencjalnemu pracodawcy chociaz mam swiadomosc,
    ze firma nie miesci sie pod tym adresem, telefony sie zmienily, a osoby
    co je wystawialy (mam 2 oddzielne listy) od lat w tej frimie nie
    pracuja. Niby dlaczego mam sledzic zatrudnienie firmy w ktorej
    pracowalem 5 lat temu.

    Jacek