PracaGrupypl.praca.dyskusje › urolp bezpłatny i nie tylko... długie

  • 1. Data: 2006-05-29 10:04:03
    Temat: urolp bezpłatny i nie tylko... długie
    Od: Ktotek <k...@o...pl>

    Witam. Przez kilka m-cy nie będzie mnie w pracy - sprawy
    rodzinno-osobiste - będę za granicą, nie będę tam pracować. Zakładając,
    że mój obecny pracodawca po powrocie chce mnie znów zatrudnić - mogę
    się zwolnić bądź poprosić o urlop bezpłatny (juz raz byłem kilka m-cy na
    takowym) - co mi daje urlop bezpłatny poza powiedzmy wstępną deklaracją
    pracodawcy, że mogę wrócić do pracy? Innymi słowy - czy warto zabiegać o
    taki urlop - juz raz na takim byłem i obecnie szczerze mówiąc dla mnie
    to troche niezręczne. Kwestia mojego powrotu do pracy i tak będzie
    raczej niezależna od tego czy będę na bezpłątnym czy nie - po prostu
    osoba zatrudniona na moje miejsce okaże sie lepsza lub gorsza ode mnie.
    Jeżeli pracodawca się zgodzi na bezpłatny i potem jednak nie zechce mnie
    zatrudnić to rozumiem, że po okresie bezpłatnego musi mnie zwolnić - czy
    w takim przypadku również przysługuje mi zasiłek dla bezrobotnych -
    obecnie gdyby mnie zwolnił taki zasiłek mi przysłyguje.
    I jeszcze jedno - rozumiem, że niezależnie od tego czy będę na
    bezpłatnym czy nie - będzie to okres "martwy" z punktu widzenia
    świadczeń emerytalnych. Czy mogę - i czy jest sens żebym we własnym
    zakresie płacił jakieś składki, które potem pozwolą ten okres wliczyć do
    okresu składkowego... Przepraszam za lemerskość tego pytania ale z uwagi
    na swój wiek kompletnie się na tym nie znam.
    Będę wdzięczny za wszelkie rady.
    --
    pozdrawiam, Ktotek (K.P.)