PracaGrupypl.praca.dyskusje › sytuacja w pracy - prawo pracy

  • 1. Data: 2004-08-10 07:50:21
    Temat: sytuacja w pracy - prawo pracy
    Od: "petresku" <p...@o...pl>

    Witam Grupowiczow,

    Sytuacja jest nastepujaca:

    - okres wypowiedzenia z pracy trwa do 30 listopada,
    - ostatni dzien swiadczenia pracy trwa do 30 wrzesnia,
    - odprawa w wysokosci 2 miesiecznej pensji

    Pytania:

    - czy pensje dostaje sie do konca listopada i dodatkowo odprawe ?
    - czy bedac na zwolnieniu otrzymuje sie pozniej odprawe ?
    - czy bedac na wypowiedzeniu np pod koniec listopada mozna sie "rozchorowac"
    ?

    Niestety latwo nie jest. Takie zycie.
    Beda wdzieczny za porady
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-08-10 08:23:11
    Temat: Re: sytuacja w pracy - prawo pracy
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > - czy bedac na zwolnieniu otrzymuje sie pozniej odprawe ?
    > - czy bedac na wypowiedzeniu np pod koniec listopada mozna sie

    Swiadczysz prace do ostatniego dnia wypowiedzenia a nie do dnia jakiegos
    innego. Troche tu nie rozumiem - boss ci dwa miesiace wczesniej mowi ze
    rozwiaze z toba umowe ?? Tylko pozazdroscic.
    Pensje dostajesz za prace, wiec w ostatnim dniu pracy dostaniesz pensje i
    odprawe - tylko nie do konca rozumiem to stwierdzenie, ze konczysz prace 2
    miesiace przed rozwiazaniem umowy.
    Bedac na zwolnieniu oczywiscie mozesz dostac pensje i odprawe pozniej (jesli
    odbierasz kase osobiscie), jesli masz konto to ci przesla od razu i tyle.
    Jak cie zlapie choroba to mozesz sie rozchorowac :) Nic to nie zmienia w
    terminach jednak.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-08-10 09:11:13
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Tomek napisał:
    > Swiadczysz prace do ostatniego dnia wypowiedzenia a nie do dnia jakiegos
    > innego. Troche tu nie rozumiem - boss ci dwa miesiace wczesniej mowi ze
    > rozwiaze z toba umowe ?? Tylko pozazdroscic.

    Podejrzewam, że w tym przypadku obowiązuje 3 miesiące wypowiedzenia
    (pracownik pracował ponad 3 lata), więc pracodawca płaci pensję do końca
    listopada, ale nie życzy on sobie (lub nie wymaga), aby pracownik
    przychodził do pracy po 30 września. We wrześniu prawdopodobnie nastąpi
    przekazanie obowiązków i... do widzenia.

    --
    nebe

  • 4. Data: 2004-08-10 09:43:38
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    nebe napisał(a):

> [...]
    > przychodził do pracy po 30 września. We wrześniu prawdopodobnie nastąpi
    > przekazanie obowiązków i... do widzenia.

    Eeee, pewnie nie macie racji... W przypadku "zwolnień grupowych" może
    być zastosowany skrócony okres wypowiedzenia. Wówczas wypowiedzenie tra
    1 miesiąc, ale za pozostałe 2 dostaje się odszkodowanie. I to wszystko
    powinno być wypłacone w ostatnim dniu pracy. Po zakończeniu
    wypowiedzenia nie jest się już pracownikiem - dostje się świadectwo
    pracy z adnotacją o zastosowanu sróconego okresu wypowiedzenie. I nie
    radzę z takim świadectwem iść do urzędu pracy. Lepiej poczekać te dwa
    miesiące i dopiero po minięciu okresu, za który było odszkodowanie -
    rejestrować się.

    3mcie się.

    Ps. Nebe: sprawdź sój delimeter bo coś nie tak chyba jest...

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 5. Data: 2004-08-10 09:54:45
    Od: "petresku" <p...@o...pl>

    To jest dokladnie:

    Wypowiedzenie z tytulu redukcji.

    Piotrek

  • 6. Data: 2004-08-10 10:02:39
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    petresku napisał(a):

    > To jest dokladnie:
    >
    > Wypowiedzenie z tytulu redukcji.

    Jeśli zakłada pracy ma więcej niż 20 pracowników to będzie tak jak
    pisałem - skrócony okres wypowiedzenie z odszkodowaniem za dwa pozostałe
    miesiące.
    To jest na podstawie ustawy z 13 marca 2003 (Dz.U. nr 90 z 2003) -
    znowelizowana ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania stosunku pracy.

    3m się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 7. Data: 2004-08-10 10:41:17
    Od: "petresku" <p...@o...pl>

    Tylko zebym dobrze zrozumial bo to wazne ogromnie jest.
    Czy skrocony okres wypowiedzenia bez swiadczenia stosunku pracy to:

    - siedzimy w domu i do konca okresu wypowiedzenia dostajemy kase ?
    - oprocz powyzszej kasy dostajemy odprawe za 2 miesiace ?

    CZY WRECZ INACZEJ:

    - siedzimy w domu i dostajemy kase za okres wypowiedzenia ktora jest
    jednoczesnie
    odprawa ? Okres wypowiedzenia bez swiadczenia pracy to dwa miesiace - czas
    odprawy to rowniez dwa miesiace ? wiec ?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 8. Data: 2004-08-10 11:20:53
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    petresku napisał(a):

> [...]
    > odprawa ? Okres wypowiedzenia bez swiadczenia pracy to dwa miesiace - czas
    > odprawy to rowniez dwa miesiace ? wiec ?

    Mówiąc szerze nie wiem jak to jest w sytuacjach, w których ma
    zastosowanie wypowiedzenie bez świadczenia pracy (jeśli takie coś
    faktycznie jest).
    To, o czym ja pisałem to jest określane jako skrócony okres
    wypowiedzenie z odszkodowaniem. I wtedy normalnie odpracowujesz jeden
    miesiąc wypowiedzenie i w ostatnim dniu pracy powinieneś dostać
    wynagrodzenie + odszkodowanie za dwa następne miesiące i świadectwo
    pracy. Na świadectwie okres zatrudnienia od początku do ostatniego dnia
    pracy + dopisek, ze pracownik dostał odszkodowanie za skrócony okres
    wypowiedzenia. Nie wiem, czy ten dopisek ma gdzieś znaczenie opróc
    urzędów pracy. W okresie, za który osoba dostała odszkodowanie jeżeli
    zarejestruje się to za ten okres nie dostanie zasiłku, a dodatkowo
    przyznany zasiłek... pomniejszy się o niepobierania zasiłku z tego
    tytułu! Czyli nie warto się rejestrować od razu - trzeba poczekać 2 miechy.
    No, ale może u Ciebie chodzi jednak o coś innego.

    3mcie się

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 9. Data: 2004-08-10 22:35:17
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "petresku" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy bedac na zwolnieniu otrzymuje sie pozniej odprawe ?
    > - czy bedac na wypowiedzeniu np pod koniec listopada mozna sie

    Piotrek moze sie powtarzam - ale napisalem tak:

    witaj Piotrek
    mam dwa pytania:
    1) napisales okres wypowiedzenia do 30.11 a ostatni dzien swiadczenia pracy
    30.09 - skad ta rozbieznosc ? to chyba raczej: okres wypowiedzenia 30.09 -
    okres wypowiedzenia to czas, jaki musi uplynac miedzy zlozeniem oswiadczenia
    woli strony o rozwiazaniu a rozwiazaniem tej umowy w nastepstwie zlozenia
    oswiadczenia woli
    jak pracodawca skrocil Ci okres - bo nalezal Ci sie dłuższy to zachodza
    przeslanki z art. 49 k.p.

    2) napisales ze w uzasadnieniu znalazl sie powod redukcja zatrudnienia
    no to przywalic z art. 10 z ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczegolnych
    zasadach rozwiazywania z pracownikami stosunku pracy z przyczyn dotyczacych
    pracownikow - odprawa
    a moze w zakladzie pracy dochodzi do zwolnienia grupowego?

    poprawcie mnie jak sie myle :-) to calkiem prawdopodobne :-)
    pozdro

  • 10. Data: 2004-08-13 13:56:08
    Od: "Robee" <m...@e...com>

> [...]
    > - czy bedac na zwolnieniu otrzymuje sie pozniej odprawe ?
    > - czy bedac na wypowiedzeniu np pod koniec listopada mozna sie

    Czy jezeli rozwiazuje sie umowe o prace za porozumieniem stron to otrzymuje
    sie odprawe? Ile powinna wynosic odprawa w stosunku do stazu pracy w danym
    przedsiebiorstwie?

    --

    robee

    <<http://rtfm.bsdzine.org/#tematy>>