PracaGrupypl.praca.dyskusje › studentomania

  • 11. Data: 2005-09-25 17:47:53
    Temat: Re: studentomania
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Kira napisał(a):

    > No i dwa: widzialam od diabla stron WWW zrobionych przez tych
    > studentow, ktore uragaly wrecz standardom, ze nie wspomne juz
    > o zupelnie znikomej uzytecznosci -- taki efekt wynika z tego,
    > ze umiejetnosc napisania kodu HTML bez umiejetnosci dopasowania
    > odpowiedniej grafiki, wziecia pod uwage aspektow uzytkowych dla
    > laika i brak porzadnego rozplanowania strony, to tylko jakis
    > ulamek faktycznie potrzebnej do jej zrobienia pracy. To samo
    > jest z wanna-be adminami sieci czy programistami.

    Czasem nawet brak umiejętności napisania poprawnego kodu. Tak to jest jak
    się myśli, że html to język opisu _wyglądu_ strony. A nie chce się zdobyć
    podstaw teoretycznych. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 12. Data: 2005-09-25 19:54:02
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

> [...]
    > ulamek faktycznie potrzebnej do jej zrobienia pracy. To samo
    > jest z wanna-be adminami sieci czy programistami.

    A ja widzialem mnostwo beznadziejnych stron robionych nie tylko przez studentow.
    I co? I nic. Nikt mi nie powie ze aby robic strony trzeba skonczyc studia. Jesli
    sie zaczyna zabawe z grafika w wieku 14 lat to i tak sie zdobedzie
    doswiadczenie/wyrobi warsztat by w wieku lat 22 robic cos na przyzwoitym
    poziomie. Co do programistow to powatpiewam by na uczelni nauczyli kogos
    programowac [bo kodowac to jeszcze..]. Poznaje sie podstawy jezykow (wiem, bo
    sam studiuje ten kierunek na uczelni panstwowej): ASM, TP, Delphi, C, C++;
    poznaje sie algorytmy i struktury danych. Jesli chodzi o sieci to MySQL,
    podstawy teoretyczne, itd. Niestety, to nie wystarczy. Naprawde wazne jest
    doswiadczenie, samozaparcie i regularne samodoskonalenie sie w danej dziedzinie.
    Studia unkierunkowuja czlowieka na jakis tok w ktorym powinien sie rozwijac, nie
    podaja gotowca. W takim razie brak dluzszego doswiadczenia mozna zarzucac mlodym
    informatykom, jednak nie wiazac tego z faktem ukonczenia studiow/studiowaniem.
    Jesli ktos jest pracowity i zdolny to moze osiagnac wysoki poziom juz na
    studiach. Jesli nie- nawet po ukonczeniu ich moze kaszanic wszystkie projekty.

  • 13. Data: 2005-09-25 20:01:49
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    > a nie przyszło ci do głowy, że te "staruchy" (np. 33 lat), nie mają za co
    > wyżywić dzieci dla których jutro *TY* będziesz staruchem ?! (do wyrzucenia
    > na śmietnik - tak dzieci chyba "trzeba" uczyć, że każdy dokopuje każdemu
    > kiedy ma okazję!)

    nie, z kilku powodow:
    a) musze troszczyc sie o siebie, wlasciwie to nie mam wyboru- chce szybko
    znalezc firme w ktorej zdobede doswiadczenie: szukam jakies lepszej w okolicy i
    zaczynam prace/staz za niska kase
    b) jesli maja juz 33 lata to powinni zdobyc takie doswiadczenie/zdolnosci w
    swoim zawodzie by mniej doswiadczeni nie mogli z nimi rywalizowac na polu
    zawodowym, a juz na pewno by nie mogli ich zastapic
    c) takie sa prawa rynku, zasady, rzeczywistosc do ktorej musze sie dostosowac-
    moge pracowac za nizsza stawke, moge byc konkurencyjny, to czynie to; nie mam
    jeszcze rodziny, wiec moge sobie na to pozwolic, za 10 lat inny koles swiezo po
    studiach nie bedzie sie mnie o nic pytal tylko zrobi to samo co ja dzis
    d) wolny kraj, moga wyjechac do UK ;)

  • 14. Data: 2005-09-25 20:07:53
    Od: d...@g...pl

    > Pretensje mam natomiast o to, ze jeden
    > z drugim pajac, ktoremu sie wydaje ze wie co robi, papra rynek
    > nie tyle pod wzgledem placy, ile zniechecajac swoim partactwem
    > klientow do inwestowania w informatyke i Internet. I potem wez
    > i tlumacz przez dwie godziny, dlaczego strona WWW stronie WWW
    > nie rowna...

    Pracodawcy idiotami nie sa. Zdaja sobie sprawe z tego jak istotny jest internet,
    promocja w sieci, itd. Portfolio takiego webma(j)stera widzieli?- widzieli.
    Polecieli na to ze mlody zrobi strone za 40 zlotych i tyle. Sami sa sobie po
    czesci winni.

  • 15. Data: 2005-09-25 20:08:21
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: dEG [25 Sep 2005 21:54:02 +0200]:

    > A ja widzialem mnostwo beznadziejnych stron robionych nie tylko
    > przez studentow. I co? I nic.

    No nic. Wiec skoro nic, to po co to piszesz? ;)

    > Nikt mi nie powie ze aby robic strony trzeba skonczyc studia.

    Nie. Natomiast zeby robic strony samodzielnie, to trzeba miec
    _bardzo_ solidne doswiadczenie. A nie dorwac sie do Photoshopa
    i notatnika. Tak to ja sobie prywatnie stronki robie, klientowi
    natomiast w zyciu bym tego nie zaproponowala.

    Kira

  • 16. Data: 2005-09-25 20:10:09
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: dEG [25 Sep 2005 22:01:49 +0200]:

    > a) musze troszczyc sie o siebie, wlasciwie to nie mam wyboru-
    > chce szybko znalezc firme w ktorej zdobede doswiadczenie: szukam
    > jakies lepszej w okolicy i zaczynam prace/staz za niska kase

    Owszem, ale w tym momencie zaczynasz prace/staz nie samodzielnie
    tworzac cokolwiek, tylko majac stycznosc z faktycznymi, porzadnymi
    projektami. To troche cos innego.

    > c) takie sa prawa rynku, zasady, rzeczywistosc do ktorej musze sie
    > dostosowac- moge pracowac za nizsza stawke, moge byc konkurencyjny,
    > to czynie to; nie mam jeszcze rodziny, wiec moge sobie na to pozwolic

    Dokladnie. Dlatego mowie, ze pogadamy za 10 lat.

    Kira

  • 17. Data: 2005-09-25 20:11:41
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: d...@g...pl [25 Sep 2005 22:07:53 +0200]:

    > Pracodawcy idiotami nie sa.

    Nie o pracodawcach przeciez pisze, tylko o klientach. Laikach.
    Ktorym latwo wcisnac kit, ze lepek nie majacy bladego pojecia
    na temat projektowania stron WWW i potrafiacy tylko klepac kod,
    roznej zreszta jakosci, zrobi im profesjonalna strone WWW.

    Kira

  • 18. Data: 2005-09-25 20:51:55
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Kira napisał(a):

    > Nie. Natomiast zeby robic strony samodzielnie, to trzeba miec
    > _bardzo_ solidne doswiadczenie. A nie dorwac sie do Photoshopa
    > i notatnika.

    I tam Save to Web chyba było. ;)

    > Tak to ja sobie prywatnie stronki robie, klientowi
    > natomiast w zyciu bym tego nie zaproponowala.

    No wstydź się. Powinnaś dać komuś zarobić. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 19. Data: 2005-09-25 20:58:07
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Sun, 25 Sep 2005 22:51:55 +0200]:

    > I tam Save to Web chyba było. ;)

    W notatniku? ;)

    > No wstydź się. Powinnaś dać komuś zarobić. ;)

    No to wlasnie daje: tym, ktorzy potrafia :) Ja potrafie tylko
    hobbistycznie i nie udaje, ze to co zrobie profesjonalne jest :)

    Kira

  • 20. Data: 2005-09-25 20:59:54
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Kira napisał(a):

    > Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Sun, 25 Sep 2005 22:51:55 +0200]:

    > W notatniku? ;)

    W fotoszopie.

    > No to wlasnie daje: tym, ktorzy potrafia :) Ja potrafie tylko
    > hobbistycznie i nie udaje, ze to co zrobie profesjonalne jest :)

    Hobbystycznie, czy nie to jeśli to ma wisieć w sieci i być np "stroną o
    mnie" to bym wolał by była profesjonalnie zrobiona. Szczególnie jak mi
    zależy by ludzie mnie takim widzieli.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała