eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjestandardy dzialu sprzedazy vs. negocjacjestandardy dzialu sprzedazy vs. negocjacje
  • Data: 2005-07-08 12:45:48
    Temat: standardy dzialu sprzedazy vs. negocjacje
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Mam nadzieję, że to nie NTG.

    Zastanawiam się nad jedną kwestią dotyczącą standardów pracy działu
    sprzedaży. Jak oceniacie taką sytuację:
    Negocjacje. Sprzedawca oferuje produkt/usługę. Klient techniką niskiej piłki
    i dewaluowania jakości towaru/usługi stara się wynegocjować najlepsze
    warunki dla siebie. Sprzedawca, zgodnie ze standardami firmy w całym
    procesie sprzedaży reaguje błyskawicznie, obsługuje dobrze, szybko,
    skutecznie, aż do momentu owych negocjacji. Po jednym ze spotkań "znika" -
    kontakt z klientem się urywa. Sprzedawca wie, że klientowi obrazowo mówiąc
    "pali się pod dupą" (pardon), więc bierze na przeczekanie, czeka aż klient
    sam się odezwie. Wtedy sprzedawca ma większą szansę narzucić mu swoje
    warunki. Kontrakt zostaje podpisany, sprzedawca obronił swoje warunki, a
    przy tym ogólne warunki kontraktu mieszczą się w warunkach typowych dla
    rynku.

    I teraz proszę o ocenę sprzedawcy: sprzedał, więc to jest na plus.
    Zastosował technikę negocjacji negatywnie wpływającą na postrzeganie firmy -
    minus.

    Jaka jest obiektywna ocena?

    pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1