PracaGrupypl.praca.dyskusjesamochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika › samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika
    From: bullet <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika
    Date: Sat, 17 May 2008 23:34:20 +0200

    witam

    ostatnio zatrudniłem się w firmie X, od pierwszego tygodnia zdarzają się
    sprzeczki o samochód, który dostałem do dyspozycji, tak naprawde nie
    powinienem nim wyjechać na droge (z większych wad brak klaksonu, pęknięcie
    na przedniej szybie plus dużo innych drobiazgów) dwa razy nim się
    przeturlałem ale potem odmówiłem jeżdżenia nim, wogóle przestałem nosić
    prawko do pracy i tu zaczyna się malutki problem bo bez samochodu to dla
    mnie nie ma miejsca w tej firmie, poprzedni pracownicy tym złomem jeździli,
    ja stwierdziłem że karku nadstawiać nie będe, pozatym praca to tylko
    przejściówka więc i tak skończy się na max trzech miesiącach okresu
    próbnego.

    Tutaj mam kilka pytań co do samych samochodów służbowych,
    jak wygląda sprawa dowodu rejestracyjnego ? ten wóz który dostałem jest
    zarejestrowany na szefa, prawdopodobnie jest to jego prywatny, w dowodzie
    nic o firmie nie ma napisane, szczerze to nie wiem czy powinno?
    kiedyś słyszałem że wogóle powinienem podpisać odbiór i zdanie samochodu
    służbowego, jak z tym sprawa wygląda ?

    Czym mogę pogrozić szefowi za zmuszanie lub wymuszanie do używania takiego
    złomu ? oraz siadania w nim jako pasażer ? bo drugi pracownik nim niestety
    jeździ a często pracujemy razem.
    Gdzie moge znaleźć przepisy odnośnie samochodu służbowego ? prywatnego szefa
    używanego w firmie czy to firmowego ?

    Jak wygląda sprawa odpowiedzialności przy ewentualnej kontroli drogowej ?
    jesli ja coś zawinię (np prędkość, ciągła linia - jasne moja wina) to
    wiadomo ja płace ale jak w pozostałych przypadkach gdzie stan pojazdu
    zależy od firmy ?

    Jakie ja mam obowiązki w sprawach związanych z służbowym autkiem a jakie
    firma?

    tą sprawę traktuje bardziej jako ostrzeżenie i pomoc dla innych bo w moim
    przypadku jestem w takiej sytuacji że moge na szefa nawrzeszczeć i wyjść i
    tak tam długo pracuje (5 tyg), w firmie jest taki bałagan i dziadostwo że
    pracownicy zmieniają się co niecały miesiąc i idą gdzie indziej, a jak tam
    trafiłem przez przypadek i już prawie znalazłem sobie inne normalne
    miejsce :) ale wiadomo prawie ... chociaż niewiadomo gdzie trafie kiedyś
    indziej może mi się to bardzo przyda

    pozdrawiam
    bullet