PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie do Was

  • 1. Data: 2004-06-12 21:11:01
    Temat: pytanie do Was
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam!

    Wyksztalcilem sie na informatyka, ale z tego co widze, to nasz Polski
    rynek pracy dla informatykow jest wielkosci....(brak mi slowa)

    Czy to prawda ? Czy moze mieszkam w takim (cenzura) wojewodztwie ? Czy
    Szczecin jest az takim (cenzura) ?

    Jakie jest Wasze zdanie/doswiadczenie ?
    Niechcialbym opuszczac ojczyzny, bo wiem, ze na "zachodzie" konkurencja
    jest jeszcze wieksza, a prezentowane oferty pracy za granica nie sa
    rewelacyjne - moznaby je porownac do ofert pracy dla pokojowki,
    sprzataczki tip.

    Mozna slowo, dwa od was ?

  • 2. Data: 2004-06-12 21:29:34
    Temat: Re: pytanie do Was
    Od: "Jacek" <d...@s...fake.com>

    Uzytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam!
    >
    > Wyksztalcilem sie na informatyka, ale z tego co widze, to nasz Polski
    > rynek pracy dla informatykow jest wielkosci....(brak mi slowa)

    informatyk to zaden zawód dzisiaj musisz byc administratorem,specjalista od
    cisco,php,baz danych,liczy sie mistrzostwo w jednej dziedzinie -
    "informatyków" sa tysiace...

    Jacek

  • 3. Data: 2004-06-12 21:52:00
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Jacek napisał(a):

> [...]
    >

    > informatyk to zaden zawód dzisiaj musisz byc administratorem,specjalista od
    > cisco,php,baz danych,liczy sie mistrzostwo w jednej dziedzinie -

    no wlasnie. Znam Linux(Unix), Windows, Netware i co ? Co mam jeszcze
    znac ? Sieci ? Znam. Sprzet ? Nawet dziecko zna. I tak ofert brak...

    Nie wiem dlaczego, ale pracodawcy powinni stawiac na
    kreatywnosc/odmienne(oryginalne) podejscie do niektorych
    problemow/zagadnien, nieprawdaz ? A i tak ofert brak...

  • 4. Data: 2004-06-12 22:08:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 12 Jun 2004 23:52:00 +0200, vissim <v...@p...onet.pl>
    wrote:

    >no wlasnie. Znam Linux(Unix), Windows, Netware i co ? Co mam jeszcze
    >znac ? Sieci ? Znam. Sprzet ? Nawet dziecko zna. I tak ofert brak...
    Jedno a dobrze, bardzo dobrze, perfekcyjnie... :)
    No ale skoro ofert brak...

    >Nie wiem dlaczego, ale pracodawcy powinni stawiac na
    >kreatywnosc/odmienne(oryginalne) podejscie do niektorych
    >problemow/zagadnien, nieprawdaz ? A i tak ofert brak...
    A zastanawiasz sie dlaczego brak ofert? Przeciez to nie wina
    pracodawcow. Sprobuj postawic sie w roli pracodawcy. Wez kartke
    papieru i "zaloz" przedsiebiorstwo... Malo kogo stac na zatrudnianie
    :) a moze :(

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2004-06-12 22:18:05
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracodawcow. Sprobuj postawic sie w roli pracodawcy. Wez kartke
    > papieru i "zaloz" przedsiebiorstwo... Malo kogo stac na zatrudnianie

    wybacz, jest pozno i nie rozumiem do czego zmierzasz.
    Czyli, Polska b. maly kraj, tak ?

    Wloz 20 ogorkow do jednego slokika
    Mam rozumiec, ze dla pozostalych nie ma miejsca w tym sloiku ? :)
    I zeby nie zgnic, trzeba uciekac due West ? :)

  • 6. Data: 2004-06-13 06:54:44
    Od: "mangha" <R...@t...pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kreatywnosc/odmienne(oryginalne) podejscie do niektorych
    > problemow/zagadnien, nieprawdaz ? A i tak ofert brak...

    Zbyt ogólne, z taką wiedzą raczej nie znajdziesz pracy jako informatyk. Jaką
    masz wiedzę w zakresie administrowania sieciami, zarządzania bazami,
    programowania? Bo z tego, co napisałeś, nic nie wynika...

    --
    mangha
    "Wait," he says... ... do I look like a waiter?

  • 7. Data: 2004-06-13 08:52:37
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

    > wybacz, jest pozno i nie rozumiem do czego zmierzasz.
    > Czyli, Polska b. maly kraj, tak ?

    jakby nas bylo 10 milionów zamiast 40 to bys nie mial problemów z praca:)

    pozdr
    Krzysiek

  • 8. Data: 2004-06-13 09:45:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 13 Jun 2004 00:18:05 +0200, vissim <v...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Mam rozumiec, ze dla pozostalych nie ma miejsca w tym sloiku ? :)
    >I zeby nie zgnic, trzeba uciekac due West ? :)
    Nie musisz uciekac. Zostan pracodawca :) Uratujesz wielu ludzi przed
    bezrobociem :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2004-06-13 11:55:13
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > Wyksztalcilem sie na informatyka, ale z tego co widze, to nasz Polski
    > rynek pracy dla informatykow jest wielkosci....(brak mi slowa)

    Firmy "tna" po kosztach i do obslugi swej infrastruktury informatycznej
    zatrudniaja "informatyków" ( czy tez jak niektórzy szefowie mówia
    "komputerowców"), których jedynym atutem jest iz pracuja za 600-800 (góra)
    zlotych a szczyt ich mozliwosci to posadzenie systemu na stacji roboczej i
    konfiguracja Word'a. Przy powazniejszych awariach wzywany jest zewnetrzna
    firma serwisowa, ale zeby zalapac sie do pracy do takiej firmy trzeba znac
    na poziomie instalacji i konfiguracji jak najwiecej systemów od Linuxa do
    WinServerów, wszelakie serwery bazodanowe i pocztowe, oprogramowanie
    ksiegowe, kadrowe itp. oczywiscie umiec samodzielnie zbudowac serwer i przy
    okazji "Pani Krysi" naprawic kserokopiarke czy faks, jednym slowem -
    czlowiek orkiestra - wlasciciele firm serwisowych tez "tna" po kosztach.

    pozdrawiam, Robert

  • 10. Data: 2004-06-13 20:53:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 13 Jun 2004 13:55:13 +0200, "Rob59" <R...@g...pl> wrote:

    >Przy powazniejszych awariach wzywany jest zewnetrzna
    >firma serwisowa, ale zeby zalapac sie do pracy do takiej firmy trzeba znac
    >na poziomie instalacji i konfiguracji [...]
    Mozna tez samemu zalozyc zewnetrzna firme serwisowa...

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl