PracaGrupypl.praca.dyskusjeprowadzę działalność gosp. mam problem z wyceną...prowadzę działalność gosp. mam problem z wyceną...
  • Data: 2008-09-18 16:41:15
    Temat: prowadzę działalność gosp. mam problem z wyceną...
    Od: "www.sobmet.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Nie wiem, czy na tym forum uzyskam pomoc dlatego chciałbym prosić o
    pokierowanie mnie do odpowiedniego forum na którym mógłbym zadać moje
    pytanie.
    Od kilku lat prowadzę działalność usługowo-produkcyjną zajmującą się obróbką
    metali, spawanie, toczenie ogrodzenia, balustrady itp. firma mała
    jednoosobowa i ciągle mam ten sam problem - cennik. To co robię na tyle jest
    złożone, że nie mogę dać przelicznika na tony tak jak duże firmy to robią,
    bardziej na roboczogodzinę, ale nie wiem jak mam powiedzieć klientowi ile
    zapłaci przed wykonaniem usługi, ponieważ nie potrafię obliczyć ile czasu mi
    to zajmie. Korzystałem z pomocy kolegi który pracuje w dużej firmie i on
    znał tam kogoś kto się zajmował wyceną i wiem, że są programy które to
    obliczają, natomiast nie wiem jakie współczynniki trzeba obierać, żeby
    obliczyć roboczogodzinę, To co mi obliczał znajomy pokrywało się faktycznie
    z czasem jaki jest mi potrzebny. Jeżeli dana usługa się powtarza to nie ma
    problemu z podaniem ceny, ale niestety nie mam stałych zleceń tylko ciągle
    dochodzą nowe rzeczy. Najgorsze jest to, że często robię coś po kosztach, bo
    źle oceniłem czas lub odstraszam ceną, bo za bardzo ją zawyżyłem.
    Za pomoc i wskazówki z góry dziękuję

    "SOB MET"
    www.sobmet.pl
    Obróbka metali, usługi w zakresie spawania, toczenia i frezowania