PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawo jazdy w EU

  • 1. Data: 2004-02-27 23:20:27
    Temat: prawo jazdy w EU
    Od: "grooby" <g...@w...pl>

    jak w temacie, a szczegolnie Irlandia i Anglia...
    pzdr
    grooby

  • 2. Data: 2004-02-27 23:32:06
    Temat: Re: prawo jazdy w EU
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "grooby" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jak w temacie, a szczegolnie Irlandia i Anglia...
    > pzdr
    > grooby

    uzywaja.
    wszedzie
    W Irlandii i Anglii tez

    pzdr
    krzysztof

    ---

  • 3. Data: 2004-02-27 23:34:16
    Od: "grooby" <g...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > uzywaja.
    > wszedzie
    > W Irlandii i Anglii tez

    ok, ok
    co z naszym polskim na ich drogach - wystarczy miec plastik, czy jaies
    nostryfikacje????

  • 4. Data: 2004-02-28 10:13:12
    Od: "Tomasz Solowczuk" <s...@g...pl>

    o ile sie nie myle masz prawo jezdzic 3 miesiace na swoich Polskich
    prawojazdach. Na 100% jest tak w USA. Ja bylem rok w Holandii i sie nie
    szczypalem z zadnym tam miedzynarodowym. Raz mnie rutynowo sprawdzili i bylo
    OK choc bylem ponad 3 miesiace. Zreszta kontrola drogowa w Unii zdarza sie
    wyjatkowo rzadko.

  • 5. Data: 2004-02-28 13:04:14
    Od: Mamqa <m...@w...pl>

    Użytkownik grooby napisał:

    > co z naszym polskim na ich drogach - wystarczy miec plastik, czy jaies
    > nostryfikacje????

    Jezeli masz to nowe prawo jazdy polskie to bez problemu mozesz jezdzic
    po drogach calego swiata bo to jest prawo jazdy miedzynarodowe.
    Na starym prawku tez mozesz napewno jezdzic po panstwach gdzie duzo
    polakow sie spotyka, np.:czechy, slowacja, niemcy, holandia, wlochy.
    A jezeli planujesz zamieszkac w jakims innym kraju to musisz polskie
    prawo jazdy przetlumaczyc u tlumacza przysieglego i to przedlozycz tam
    gdzie bedziesz wymienial prawko, rowniez bez problemu.
    Jedyny problem to ten ze oni odrazu zabieraja polskie prawo jazdy i
    trzeba miesiac czekac na nowe, ale mysle ze jakbys potrzebowal to jakis
    zastepczy papierek by Ci wystawili.

    --
    Mam(q)a /g-g 365511
    http://mamqa.webpark.pl/

  • 6. Data: 2004-02-28 13:24:02
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

    > ok, ok
    > co z naszym polskim na ich drogach - wystarczy miec plastik, czy jaies
    > nostryfikacje????
    W wiekszosci krajow wystarcza zwykle polskie prawo jazdy.
    Jest wazna przez 6 miesiecy, potem nalezy je wymienic na prawo jazdy danego
    kraju.
    Oczywiscie jesli jestes tam legalnie, z wiza.

    Pozdr
    AK

  • 7. Data: 2004-02-29 19:49:14
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

    > Jezeli masz to nowe prawo jazdy polskie to bez problemu mozesz jezdzic
    > po drogach calego swiata bo to jest prawo jazdy miedzynarodowe.
    Nie jest miedzynarodowe, ciagle istnieje cos trakiego jak prawo jazdy
    miedzynarodowe i jest to calkiem inny dokument.
    > Na starym prawku tez mozesz napewno jezdzic po panstwach gdzie duzo
    > polakow sie spotyka, np.:czechy, slowacja, niemcy, holandia, wlochy.
    To nie zalezy od tego, ilu polakow sie spotyka w danym kraju, ale od
    odpowiednich umow miedzynarodowych.
    W wiekszosci krajow europejskich jest wazne.
    > A jezeli planujesz zamieszkac w jakims innym kraju to musisz polskie
    > prawo jazdy przetlumaczyc u tlumacza przysieglego i to przedlozycz tam
    > gdzie bedziesz wymienial prawko, rowniez bez problemu.
    Niekoniecznie, patrz nizej
    > Jedyny problem to ten ze oni odrazu zabieraja polskie prawo jazdy i
    > trzeba miesiac czekac na nowe, ale mysle ze jakbys potrzebowal to jakis
    > zastepczy papierek by Ci wystawili.
    Po pierwsze nie zabieraja od razu ( przynajmniej w niemczech)
    Po drugie jesli jest to nowe prawo jazdy (plastikowe) nie trzeba tlumaczyc,
    wymienialem w niemczech, jedna wizyta w urzedzie - wypelnienie wniosku, 2
    zdjecia, zrobili ksero polskiego prawka. Za jakis miesiac poczta
    zawiadomienie ze mozna odebrac, przy odbiorze zabrali polskie prawko, 35
    euro i po klopocie.

    Pozdr.
    AK