PracaGrupypl.praca.dyskusje › poziom wiedzy studentow

  • 21. Data: 2009-08-02 20:32:08
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Papa Smerf pisze:

    > o żesz ty!!!! probabilistyka dla elektronika to duperele? nie bluźnij!:O)
    > a czym jest niby taka kowariancja jak nie dyskretną filtracją filtram
    > dopasowanym?:O)
    > jeśli już to problemem na politechnikach są wykładowcy teoretycy z
    > uniwersytetuf, uczy to taki czegoś samemu tego nie rozumiejąc i nie
    > wiedząc jak ta wiedza odnosi się do rzeczywistości, nie ma taki pojęcia
    > że pierwsza drogi po czasie to prędkość, a druga to przyśpieszenie, a
    > potem takim elektronikom wydaje sie ze to bzdury:O(

    No to właśnie potwierdziłem obserwacje twórcy wątku... ;)

    Pozdrawiam!

  • 22. Data: 2009-08-02 20:50:03
    Od: "Schogun531" <s...@o...pl>

    <a...@g...pl> wrote:

    > tak narzekam bo w tym tygodniu robie trzesienie ziemi i wyleci kilka
    > osob /a mna trzesie na mysl o rozmowach z kandydatami na podobnym
    > poziomie/

    A co to za firma, że się tak zapytam? :)

    --
    schogun531

  • 23. Data: 2009-08-02 21:17:50
    Od: <a...@g...pl>

    > I to jest moim zdaniem sedno problemu! Studia informatyczne nie są po
    > to, aby uczyć łączyć kabelki! To są STUDIA czyli TEORIA, ALGORYTMY,
    > ROZWAŻANIA, a nie prawidłowe krzyżowanie drutów. Na studiach człowiek ma
    > zrozumieć właśnie wspomnianą probabilistykę, aby później móc się nią
    > biegle posługiwać w praktyce tworząc nowe systemy. Uwierz, że ta wiedza Ci
    > się przyda jeśli znajdziesz _porządną_ robotę, a nie byle jakie klepanie.
    ok ok ale wtedy jest tak ze stoi jeden z drugim i jeden twierdzi ze kabalak
    jest napewno ok, drugi ze urzadzenie tez napewno ok i tym samym mamy
    przyklad gdzie wszystko jest ok a nic nie dziala - przyklad pierwszy z
    brzegu
    klient z dzialu zglasza ze nie ma netu ale poczta mu dziala
    i co robi student?
    kabelki wyeliminowal technik, windowsa rozebral, zdziwil sie ze gg dziala a
    netu nie ma dalej, zanim zaczal rozbierac tablice routingu jakims dziwnym
    zbiegiem okolicznosci zobaczyl ze ip dns u klienta jest nie
    nasze.......................po 2 czy 3 godzinach..

    czyli mamy napakowanych wiedza teoretyczna potrafiacych rozebrac windowsa na
    bity a nie potrafiacych w praktyce zastosowac tego co wie

> [...]
    > ludzi po technikum elektronicznym (najlepiej z jakąś specjalnością
    > komputerową lub telekomunikacyjną), a nie dla absolwentów _informatyki_.
    > Ci drudzy na studiach uczą się raczej teorii informatyki, algorytmów,
    > programowania, systemów operacyjnych, słowem wszystkiego co dotyczy softu,
    > a nie sprzętu. Na polibudach zdarzy się jeszcze czasem zobaczyć jakieś
    > kable w laboratorium, na uniwerkach tego w ogóle nie ma. Ale moim zdaniem
    > tak właśnie powinno być, ponieważ ludzie kończący te kierunki mają być
    > pracownikami naukowymi, a nie fizycznymi. Do kabli są technicy mający dużo
    i tu jest blad bo gdyby mial kawalek pojecia o kablu to wiele problemow by
    rozwiazal nie poprzez szukanie bledu w tablicach routerow a poprzez zwykly
    tester kabla lub wpis w windowsie
    byla akcja na zasadzie porzadki w adresacji
    chyba zbiore studenckie pomysly i ksiazke wydam
    propozycje sa naprawde abstrakcyjne

    > Moim skromnym zdaniem chyba coś szwankuje w Waszym procesie rekrutacji, bo
    > chyba szukacie nie tam gdzie powinniście. :)
    przegladalem poprzednie ogloszenie i nie bylo nic o "papierach" - wymagana
    byla znajomosc wlasnie systemow routerow itp z okresleniem ich typu
    mimo ze siec jest srednia to zaden ze studentow nie mial zadnej konkretnej
    propozycji ani projektowej ani programowej uporzadkowania sieci

    > A swoją drogą to wszystkiemu winne jest nagminne używanie pojęcia
    > "informatyk" wszędzie tam, gdzie w okolicy pojawia się komputer. Przecież
    > zupełnie inne kompetencje ma administrator (tutaj wystarczy moim zdaniem
    > wykształcenie średnie + pasja), programista czy projektant (ci już raczej
    > z wyższym).
    oj tak jeszcze fajniejsze sa "kfiatki" w CV
    kandydat zapisal ze zna perfekcyjnie windowsa i ma na to certyfikaty
    /zalaczyl/
    to dostal windowsa z typowymi bledami:
    - wpisany na stale ip z ksiazyca
    - wylaczona karta sieciowa /programowo/
    - w ie klikniete tylko polaczenie modemowe
    - menu start wskazanie na plik notatnika ktory mial jakis tekst o wirusie
    zadnych uszkodzonych wpisow w rejestr itp
    na powyzszym kilku poleglo

    a to typowe "uszkodzenia" klientow a nie zadne kwiatki typu wpisy w
    rejestrze czy przemianowania plikow
    z drugiej strony dobrze znajacy cisco /router serii 7500/ zapytal czy jest
    przejsciowka do podlaczenia monitora i klawiatury
    i o co wymieniac sprzet.............w cv i tak wszystko umie

  • 24. Data: 2009-08-02 21:19:06
    Od: <a...@g...pl>

    > A co to za firma, że się tak zapytam? :)

    prywatna sektor uslug z warszawy - nic mocno znanego

  • 25. Data: 2009-08-02 21:19:57
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tak narzekam bo w tym tygodniu robie trzesienie ziemi i wyleci kilka
    > osob /a mna trzesie na mysl o rozmowach z kandydatami na podobnym
    > poziomie/

    Dlaczego upieracie się przy studentach informatyki?
    A co oni w ogóle mają do serwisu sprzętu komputerowego?
    To dwie zupełnie różne specjalności.

    To tak jakby ktoś szukał kierowcy rajdowego na stanowisko mechanika do
    autoserwisu.

    Tutaj potrzebny jest w miarę lotny technik elektronik.
    Chociażby po 50-tce, ale z pewnym doświadczeniem przy takim sprzęcie.

    I będzie ok.

    J.

  • 26. Data: 2009-08-02 21:25:20
    Od: <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > Tutaj potrzebny jest w miarę lotny technik elektronik.
    > Chociażby po 50-tce, ale z pewnym doświadczeniem przy takim sprzęcie.

    napisalem ze w ogloszeniu nic nie bylo o studentach - ogloszenie tez chyba
    poszlo do biura karier pw czy czegos takiego jako jedno z miejsc
    poprzedni rekrutujacy zarzeka sie ze to bylo najlepsze z ok 200 cv ktore
    przyszly - teoria moze byla
    teraz na rekrutacje postawie w sali kilka kompow i router i praktyczny z
    miejsca...

  • 27. Data: 2009-08-02 21:31:25
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

> [...]
    > jest przejsciowka do podlaczenia monitora i klawiatury
    > i o co wymieniac sprzet.............w cv i tak wszystko umie

    Inna sprawa, że ludzie naciągają CV, licząc, że pracodawca nie
    zweryfikuje ich umiejętności i jakoś to będzie.
    Ze studentami różnie bywa. Większość to niestety obiboki mający poważne
    braki z wiedzy ogólnej o świecie, a co dopiero ze znajomości podstaw
    kabelkologii komputerowej.

    J.

  • 28. Data: 2009-08-02 21:33:54
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

> [...]
    > ktore przyszly - teoria moze byla
    > teraz na rekrutacje postawie w sali kilka kompow i router i praktyczny

    Jakie to miasto?
    Domyślam się, że takie, gdzie studentów tzw. informatyki produkują
    wielu.

  • 29. Data: 2009-08-02 21:35:01
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 sierpnia 2009 (21:45:45) napisano:

    > czyli morał z tego taki że trza zatrudniać studentuf po technikum!:O)

    To wcale nie jest taki głupi pomysł, jak na pierwszy rzut oka wygląda.

    Yakhub
    Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

  • 30. Data: 2009-08-02 21:36:24
    Od: <a...@g...pl>

    > Jakie to miasto?
    > Domyślam się, że takie, gdzie studentów tzw. informatyki produkują wielu.
    nasza krajowa Warszawa