PracaGrupypl.praca.dyskusje › listy motywacyjne i cv

  • 1. Data: 2002-08-29 09:44:34
    Temat: listy motywacyjne i cv
    Od: "maik" <m...@i...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytań związanych z wysyłaniem pocztą
    elektroniczną listów motywacyjnych i cv.

    Najważniejszą sprawą, jeżeli chodzi o wysyłanie
    jest sprawa formatu dokumentów. Zalecane formaty
    to RTF i PDF. Tutaj pojawia się mały problem z tym
    związany, jeżeli chodzi o RTF to raczej da się go otworzyć
    na każdym sprzęcie i nie potrzeba szczególnego oprogramowania
    (chociaż wiem, że jeżeli zapisze się dokument RTF pod MS Word,
    to nie jest pewne, że będzie on tak samo wyglądał w innym programie).
    Problem rozwiązuje oczywiście format PDF. Niestety, tutaj
    pojawia się problem "specjalnego czytnika", który musi być
    zainstalowany.
    Niektóre firmy mogą go nie posiadać, i tu pojawia się problem.

    Czy nietaktem jest napisanie, że jeżeli będą mieli problemy
    z otwarciem plików, to można podesłać im dokumenty w
    formacie jaki sobie życzą?

    Czy też może podać im w treści listu, skąd mogą sobie ściągnąć
    przeglądarkę PDF. (pomysł ten wg mnie nie jest najlepszy, ale ma też
    swoje plusy).

    Jeszcze jedno, czy jak wysyłacie dokumenty to czy wysyłacie
    list motywacyjny w jednym pliku, a CV w drugim. Czy też, może
    oba w jednym?

    pozdrawiam

    --
    maik
    /jeżeli odpowiadasz do mnie prywatnie

  • 2. Data: 2002-08-29 10:06:01
    Temat: Re: listy motywacyjne i cv
    Od: "Sototh" <s...@p...fm>

    > Najważniejszą sprawą, jeżeli chodzi o wysyłanie
    > jest sprawa formatu dokumentów. Zalecane formaty
    > to RTF i PDF.

    Hmm... Nie wiem, kto zalecał, ale prawda (smutna niestety) jest taka, że wśród
    formatów dokumentów aplikacyjnych króluje ten z chlewni m$. Niektórzy pracodawcy
    wręcz życzą sobie dokumentów .doc. Odnośnie PDF sytuacja zależy od inteligencji
    osoby, która aplikacje przegląda. PDF, to światowy standard i każda szanująca
    się firma nie powinna mieć z nim problemów.

    > Czy nietaktem jest napisanie, że jeżeli będą mieli problemy
    > z otwarciem plików, to można podesłać im dokumenty w
    > formacie jaki sobie życzą?

    Jeśli nie zaznaczono w jakim formacie aplikacja ma zostać przesłana, to taki
    dopisek jest jak najbardziej na miejscu.

    > Czy też może podać im w treści listu, skąd mogą sobie ściągnąć
    > przeglądarkę PDF. (pomysł ten wg mnie nie jest najlepszy, ale ma też
    > swoje plusy).

    IMO zdecydowanie nie - ktoś może odebrać to tak, jakbyś napisał, że do
    otwierania plików .doc należy użyć np. m$worda. Wystarczy dopisek, o którym było
    wyżej.

    > Jeszcze jedno, czy jak wysyłacie dokumenty to czy wysyłacie
    > list motywacyjny w jednym pliku, a CV w drugim. Czy też, może
    > oba w jednym?

    Zdecydowanie oddzielnie. Często w toku rekrutacji przetwarzane jest jedynie CV,
    więc nie ma sensu przyklejać do niego LM.

    greetz

    Sototh