PracaGrupypl.praca.dyskusjelisty motywacyjne i cvRe: listy motywacyjne i cv
    From: "Sototh" <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: listy motywacyjne i cv
    Date: Thu, 29 Aug 2002 12:06:01 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@yen.it.pl

    > Najważniejszą sprawą, jeżeli chodzi o wysyłanie
    > jest sprawa formatu dokumentów. Zalecane formaty
    > to RTF i PDF.

    Hmm... Nie wiem, kto zalecał, ale prawda (smutna niestety) jest taka, że wśród
    formatów dokumentów aplikacyjnych króluje ten z chlewni m$. Niektórzy pracodawcy
    wręcz życzą sobie dokumentów .doc. Odnośnie PDF sytuacja zależy od inteligencji
    osoby, która aplikacje przegląda. PDF, to światowy standard i każda szanująca
    się firma nie powinna mieć z nim problemów.

    > Czy nietaktem jest napisanie, że jeżeli będą mieli problemy
    > z otwarciem plików, to można podesłać im dokumenty w
    > formacie jaki sobie życzą?

    Jeśli nie zaznaczono w jakim formacie aplikacja ma zostać przesłana, to taki
    dopisek jest jak najbardziej na miejscu.

    > Czy też może podać im w treści listu, skąd mogą sobie ściągnąć
    > przeglądarkę PDF. (pomysł ten wg mnie nie jest najlepszy, ale ma też
    > swoje plusy).

    IMO zdecydowanie nie - ktoś może odebrać to tak, jakbyś napisał, że do
    otwierania plików .doc należy użyć np. m$worda. Wystarczy dopisek, o którym było
    wyżej.

    > Jeszcze jedno, czy jak wysyłacie dokumenty to czy wysyłacie
    > list motywacyjny w jednym pliku, a CV w drugim. Czy też, może
    > oba w jednym?

    Zdecydowanie oddzielnie. Często w toku rekrutacji przetwarzane jest jedynie CV,
    więc nie ma sensu przyklejać do niego LM.

    greetz

    Sototh