PracaGrupypl.praca.dyskusje › konkretne pytanie o urlop

  • 1. Data: 2005-04-10 22:28:37
    Temat: konkretne pytanie o urlop
    Od: "Rafał W" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie,

    chciałbym sobie usystematyzować następujące wątpliwości i w związku z
    tym bardzo proszę o odpowiedź.

    Otóż patrzyłem w Kodeksie Pracy, ale nie wiem czy ja dobrze na pewno
    rozumuję :)

    Jest napisane:
    Wymiar urlopu dla zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala się
    proporcjonalnie do jego wymiaru czasu pracy. Niepełny dzień urlopu zaokrgla
    się w górę do pełnego dnia. Np dla pracownika z 10-letnim stażem pracy
    pracujcego na 1/3 etatu urlop będzie wynosił 9 dni (26:3=8.66).

    Godzinowego wymiaru urlopu udzielać się będzie w dni, które s dla pracownika
    dniami pracy, zgodnie z obowizujcym go rozkładem czasu pracy i odpowiadajce
    dobowemu wymiarowi czasu pracy pracownika w danym dniu. Jeden dzień
    odpowiada 8 godzinom pracy. (art.153 i 154)

    I teraz mam pytanie (najlepiej może na przykładzie). Załóżmy, że pracuję od
    początku roku 2005 na PÓŁ etatu przez trzy miesiace. Urlop naliczam w ten
    sposób:

    3/12 * 20 (dni) * 1/2 (etatu) * 8 h = 20 (godz. urlopu)

    Czy to jest w porządku ?

    I teraz dalej - jeśli dobrze to policzyłem to za te trzy miesiące pracy
    przysługuje 20 godzin urlopu wypoczynkowego. Czy pracując na pół etatu jeśli
    chcę mieć jeden dzień wolny od pracy wykorzystuję 4 godziny z tej puli 20
    godzin, które mogę wykorzystać i pozostaje mi jeszcze 16 godzin (czyli de
    facto 4 dniówki półetatowe) ?

    Bardzo proszę o wyjaśnienie , czy na pewno dobrze rozumuję :)

    Czyli inaczej mówiąc jeśli ktoś pracuje cały rok bez względu czy na pół
    etatu czy na cały to w sensie dni kalendarzowych ma zawsze 20 dni (bądź 26 w
    zależności od stażu pracy) urlopu prawda ? Nawiasem mówiąc to oczywiście
    tylko w ten sposób wydaje się być sprawiedliwie.

    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

    Rafał

  • 2. Data: 2005-04-12 22:09:30
    Temat: Re: konkretne pytanie o urlop
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    "Rafał W" napisał(a):

> [...]
    > godzin, które mogę wykorzystać i pozostaje mi jeszcze 16 godzin (czyli de

    IMHO tak

    Robert