PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zachęcić kandydatów do składania CV?

  • 11. Data: 2007-07-04 22:12:30
    Temat: Re: jak zachęcić kandydatów do składania CV?
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Gregor" <f...@w...pl> wrote in news:f6g7je$kp$1@inews.gazeta.pl:

    > Szukamy do firmy w Zielonej Górze programistów PHP, szukamy już od 2
    > miesięcy i nic.
    > Oferujemy duże i pewne zarobki a ofert jak nie było tak nie ma.

    moze nie napisales nam czegos istotnego, np.:

    a) macie zla marke na rynku pracy - sa wiarygodne informacje, ze
    atmosfera pracy jest zla, wynagrodzenia sie spozniaja, etc, etc.

    b) przygotowaliscie ogloszenie w sposob nie dajacy szansy na odzew,
    np. w ogole go nie przygotowaliscie, umiesciliscie je w zlym miejsu,
    znalazlo sie tam sformulowanie odstraszajace potencjalnych chetnych
    albo nie znalazlo sie tam sformulowanie zachecajace, etc.

    adas;

  • 12. Data: 2007-07-04 23:40:28
    Od: warlock24 <w...@g...com>

    On 4 Lip, 15:31, "Gregor" <f...@w...pl> wrote:

    > Mit o tym że mamy bezrobocie padł już dawno

    bezrobocie jest i to duże ale wśród ludzi którzy niewiele umieją albo
    mają mizerne doświadczenie w takiej pracy. Ile lat doświadczenia w
    zawodzie musi mieć kandydat? 20? Jakie frameworki musi mieć opanowane
    do perfekcji? 10 aktualnie najpopularniejszych? Ludzie z tak ogromną
    wiedzą nie potrzebują się u nikogo zatrudniać, sami zakładają firmy.

  • 13. Data: 2007-07-05 06:04:11
    Od: "Gregor" <f...@w...pl>

    > Mit o tym że mamy bezrobocie padł już dawno
    >bezrobocie jest i to duże ale wśród ludzi którzy niewiele umieją albo
    >mają mizerne doświadczenie w takiej pracy. Ile lat doświadczenia w
    >zawodzie musi mieć kandydat? 20?

    My stawiamy w zasadzie na ludzi świeżych po studiach bez wymaganego
    doświadczenia.

    >Jakie frameworki musi mieć opanowane
    >do perfekcji? 10 aktualnie najpopularniejszych? Ludzie z tak ogromną

    Stawiamy na rozwój i naukę naszych systemów i frameworków, więc nie w tym
    problem

  • 14. Data: 2007-07-05 06:08:06
    Od: "Gregor" <f...@w...pl>

    > Proponuję podać konkretne sumy, albo chociażby jakiś przedział od-do.

    Fakt, konkretnie nie piszemy o wynagrodzeniu często o tym rozmawialiśmy
    pewnie kolejna tura ogłoszeń będzie zawierać te informacje.

  • 15. Data: 2007-07-05 06:10:27
    Od: "Gregor" <f...@w...pl>

    > Proponuję zatrudnić specjalistów od szukania pracowników. Co tu dużo
    > mówić,
    > jak widać pozyskanie pracownika wymaga pewnych umiejętności i istnieją
    > firmy, które się w tym specjalizują.

    To nie w tym problem. My szukamy ludzi bez jakiegoś wielkiego doświadczenia,
    ba nawet preferujemy świeżą krew po studiach. Nie wymagamy też większych
    umiejętności gdyż liczymy na nauke naszych systemów.

  • 16. Data: 2007-07-05 06:11:07
    Od: "Gregor" <f...@w...pl>

    > Ale najpierw trzeba do tej rozmowy doprowadzić - i jak rozumiem
    > pytający w tym ma problem.

    Dokłądnie w tym problem. Brak jest jakichklowiek zapytań i zainteresowania

  • 17. Data: 2007-07-05 06:12:42
    Od: "Gregor" <f...@w...pl>

    > moze nie napisales nam czegos istotnego, np.:
    >
    > a) macie zla marke na rynku pracy - sa wiarygodne informacje, ze
    > atmosfera pracy jest zla, wynagrodzenia sie spozniaja, etc, etc.

    Słyniem z dobrej atmosfery i z wysokich zarobków

> [...]
    > znalazlo sie tam sformulowanie odstraszajace potencjalnych chetnych
    > albo nie znalazlo sie tam sformulowanie zachecajace, etc.

    no być może teraz inaczej powinno się zachęcać kandydatów, może więcej pisać
    o rozwoju itp...

  • 18. Data: 2007-07-05 08:06:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 4 Jul 2007 14:15:55 +0000 (UTC), maciek kanski
    <n...@s...maila> wrote:

    >Proponuję zatrudnić specjalistów od szukania pracowników. Co tu dużo mówić,
    >jak widać pozyskanie pracownika wymaga pewnych umiejętności i istnieją
    >firmy, które się w tym specjalizują.

    I zapłacić spore pieniądze jełopom, którzy nie potrafią kawy na ławę
    wywalić?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-07-05 08:56:33
    Od: warlock24 <w...@g...com>

    On 5 Lip, 08:04, "Gregor" <f...@w...pl> wrote:
    > My stawiamy w zasadzie na ludzi świeżych po studiach bez wymaganego
    > doświadczenia.

    Wybacz ale jeszcze nigdy nie widziałem ogłoszenia o pracę dla
    programisty w którym nie byłoby napisane że wymagaja mniej niż 2 lat
    doświadczenia :) Ogłaszałeś się w jakichś portalach typu pracuj.pl?

    > Stawiamy na rozwój i naukę naszych systemów i frameworków, więc nie w tym
    > problem

    Może jednak w tym :) Kiedyś chciałem zostać programista dziś
    programowanie jest dla mnie czymś w rodzaju rozwiazywania krzyżówek. Z
    rozmów jakie wtedy prowadziłem z bardziej doświadczonymi od siebie na
    różnych forach dyskusyjnych wynikało że to jest najgorsza robota jaka
    można dostać - poprawianie błędów po poprzednikach, którzy nie
    zostawili po sobie nawet jednej linijki dokumentacji badź tuż przed
    zwolnieniem specjalnie popsuli kod źródłowy frameworka żeby zrobić na
    złość pracodawcy. Czyli do frameworków open sourcowych przynajmniej sa
    jakieś tutoriale i da się je zrozumieć :D

    Drugim powodem jaki przychodzi mi do głowy może być konieczność pracy
    w siedzibie firmy. Nie zostałem profesjonalista w zasadzie tylko dla
    tego że mieszkam w małej dziurze i nie byłem w stanie przeprowadzić
    się do dużego miasta. Brałeś pod uwagę pracę zdalna? Zatrudnianie
    młodych na takich warunkach może być ryzykowne ale cóż poczać.

    :)

  • 20. Data: 2007-07-05 09:27:54
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    > I zapłacić spore pieniądze jełopom, którzy nie potrafią kawy na ławę
    > wywalić?

    Z drugiej strony tak chyba wyglada ich ogloszenie:

    "poszukuje pracownika na stanowisko "Programista
    PHP".

    Oferujemy:
    - Wysokie i zawsze pewne wynagrodzenie
    - Uczestnictwo w ciekawych projektach (Du?e systemy CRM, CMS, portale itp.)
    - Prace w mi3ym i m3odym zespole

    Miejsce pracy: Zielona Góra (tylko praca sta3a)."

    Pozdrav,
    yig