PracaGrupypl.praca.dyskusje › internetowy żebrak

  • 1. Data: 2007-01-19 20:24:35
    Temat: internetowy żebrak
    Od: "adrian" <a...@g...com>

    witaj,

    pomóż proszę, daj choć jedną złotówkę ):

    numer konta mam

    50102055581111117280300086

    wdzięczny Ci bede bo niemam pieniedzy.

  • 2. Data: 2007-01-19 23:06:05
    Temat: Re: internetowy żebrak
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "adrian" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    witaj,

    > pomóż proszę, daj choć jedną złotówkę ):

    Wypadałoby się przedstawić, napisać coś o sobie i swojej sytuacji, może
    podać adres strony czy bloga, jeśli masz, a nie tak od razu "daj".
    To nie budzi zaufania, a rodzi podejrzenia.
    PW

  • 3. Data: 2007-01-20 01:55:53
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Pawel Wimmer [Sat, 20 Jan 2007 00:06:05 +0100]:

    > Wypadałoby się przedstawić, napisać coś o sobie i swojej
    > sytuacji, może podać adres strony czy bloga, jeśli masz,
    > a nie tak od razu "daj".

    Mówisz? ;-) No to ja podaję w sygnaturce. Z góry się też
    przyznaję że pieniądze mam, ale za dodatkowe jeszcze się
    nigdy nie pogniewałam :-)

    Kira (z głupawką... a swoją drogą, zauważyliście że tego
    typu postów jest jakoś ostatnio coraz więcej? Tzn.
    nie z głupawką, tych zawsze dużo, tylko z prośbami
    o wpłacenie czegokolwiek na konto...)

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ ~ http://cyber-girl.net ~ ~
    \o)/ * Last Minute! * Wyspa Piratów * AlleCeneo *

  • 4. Data: 2007-01-20 07:11:46
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Kira wrote:

> [...]
    > typu postów jest jakoś ostatnio coraz więcej? Tzn.
    > nie z głupawką, tych zawsze dużo, tylko z prośbami

    Zawsze byly. Jesli czlowiek podaje dane osobowe i informacje o swojej
    sytuacji podparte jakimis dowodami, to mozna pomoc, jak ktos chce.

    Ostatnio sie pojawiaja proby wyludzen, byla taka na londynek.net - dlugi
    watek, zrozpaczona matka blagajaca o pomoc dla dzieci, forumowicze,
    ktorzy umieli wyszukac o niej dosc informacji, zeby innych ostrzec, ze
    to jest zawodowy internetowy wyludzacz.

    Anonimom nie nalezy dawac.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 5. Data: 2007-01-20 09:23:42
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 19 Jan 2007 12:24:35 -0800, adrian wrote:

    > pomóż proszę, daj choć jedną złotówkę ):

    na co Ci ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 6. Data: 2007-01-20 13:12:44
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Kira (z głupawką... a swoją drogą, zauważyliście że tego
    > typu postów jest jakoś ostatnio coraz więcej? Tzn.
    > nie z głupawką, tych zawsze dużo, tylko z prośbami
    > o wpłacenie czegokolwiek na konto...)

    To jest tzw. metoda "z głupia frant". W Stanach np. zdarza się, że ktoś
    wystawia ikonkę PayPala, prosząc o wsparcie i jakoś je tam uzasadniając. I
    to daje ponoć czasem niezłe wyniki.

    Ikonka PayPala dla darowizny (wręcz jawnie przewidziana w PayPalu, jako
    jedna z technik) jest często stosowana przez organizacje pożytku
    publicznego. Przypuszczam, ze gdybym umieścił coś takiego z przeznaczeniem
    na schronisko dla bezdomnych zwierząt, a na dodatek dokładnie wszystko
    opisał i raportował przychody, to pewnie coś bym zebrał. Ludzie dadzą, jak
    znają cel, a jest on wiarygodny i do sprawdzenia.

    Jeszcze inny sposób, stosowany przez programistów, to tworzenie bezpłatnego
    programowania i wystawianie ikonki z hasłem "jak chcesz wspomóc rozwój
    programu, prześlij jakąś sumkę". Też działa.

    Na pewno nie "zadziała" imię anonima i numer konta :-)

    PW