PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyka w przyszlosci...

  • 11. Data: 2003-12-31 15:50:09
    Temat: Re: informatyka w przyszlosci...
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    > Najlepiej się ucz informatyki, a nie obsługi tego czy innego systemu lub
    > programu.

    Informatyka to dosc ogolne pojecie mozesz sprecyzowac co miales na mysli?
    Mowisz abym sie nie uczyl tego czy innego systemu... hmm chcialbym w
    przyszlosci pracowac jako administrator sieci, umiec stawiac sieci, pracowac
    jako helpdesk a do tego potrzebna jest mi znajomosc systemow operacyjnych.

    Jeszcze sie zastanawiam nad programowaniem jakiego jezyka sie uczyc?

  • 12. Data: 2003-12-31 15:52:49
    Od: "slimak" <s...@p...pl>

    > Ja pracuje na windows od dawna, oraz od jakiegos czasu na Linux.
    > I nie mam zadnych watpliwosci - windows jest gorszy. Pod wieloma
    > wzgledami jest wprost beznadziejny, pod wikszoscia jest gorszy, w paru
    > jest taki jak Linux. W nielicznych jest minimalnie lepszy (np - bardziej
    > popularny wsrod uzyszkodnikow)

    pod wiekszoscia jest gorszy? hmm no nie wiem fakt ze konfiguracja slackware
    jest bardzo fajna ale ze zdaniem ze jest pod wieloma wzgledami beznadziejny
    bym sie nie zgodzil.

  • 13. Data: 2003-12-31 16:04:04
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    slimak wrote:

    > z samej administracji nie da sie wyzyc?

    nie bo za malo wiesz == malo zarabiac bedziesz o ile w ogole przyjma..

    a przynajmniej narazie Solek, AIX
    > nic mi to nie mowi :/

    Solaris - UNIX Suna, AIX - UNIX IBMa
    dlaczego to ? bo najpopularniejsze..zwlaszcza solaris..

    > Bazy danych to SQL? Czy cos innego?

    bazy ? no krotko : Oracle :)
    tylko ze to i to to juz duuuza dzialka :)

    > no tutaj sie z toba nie zgodze - przegladalem sobie troche materialow
    > potrzebnych do uzyskania certyfikatow MS - troche tego jest :( fakt ze do
    > linuxa wiecej :)

    e dramatyzujesz :) jesli administracja to w ciagu 2 lat spoko mozna
    unix/linux + MS opanowac ( wraz z papierkami do MCSE )...zadna filozofia
    do tego Oracle...tym bardziej ze kazda z tych rzeczy mozesz miec w domu
    na biurku....z urzadzeniami sieciowymi juz gorzej, ale to ciebie akurat
    nie interesuje..
    i juz soba bedziesz cos reprezentowal....
    ale i tak na koncu bedziesz po prostu cieciem na systemie ;))) pilnowal
    porzadku :)

    m.

  • 14. Data: 2003-12-31 16:06:05
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    slimak wrote:

    > Informatyka to dosc ogolne pojecie mozesz sprecyzowac co miales na mysli?

    informatyki wlasnie ogolnie ;)

> [...]
    > jako helpdesk a do tego potrzebna jest mi znajomosc systemow operacyjnych.

    i jezdzic na kucyku....zdecyduj sie na cos..pan "od wszystkiego" w
    informatyce to przezytek..

    > Jeszcze sie zastanawiam nad programowaniem jakiego jezyka sie uczyc?

    uuu jeszcze to ? do administracji wystarczy perl + shell

    m.

  • 15. Data: 2003-12-31 16:14:22
    Od: motto <m...@o...pl>

    leszek w wiadmości <bsunoj$g5q$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Informatyk znający się na Windowsie mówi, że Windows jest super a Linuks
    > jest be, zaś informatyk znający Linuksa będzie mówił, że linuks jest
    > ekstra, a windows be be.
    Mam dwa certyfikaty Ms a mimo to twierdzę, że Linux jest super a w windzie
    śmierdzi. Więc Twoja teoria się do mnie nie sprawdza.

    > Najlepiej się ucz informatyki, a nie obsługi tego czy innego systemu lub
    > programu.
    I tu się moge podpisać obydwoma rękami.
    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/

  • 16. Data: 2003-12-31 16:15:34
    Od: Raf256 <s...@r...com>

    "slimak" <s...@p...pl> wrote in

    > pod wiekszoscia jest gorszy? hmm no nie wiem fakt ze konfiguracja
    > slackware jest bardzo fajna ale ze zdaniem ze jest pod wieloma
    > wzgledami beznadziejny bym sie nie zgodzil.

    W codziennym uzytku - chociazby pod wzgledem bezpieczenstwa, oraz
    gospodarki pamiecie w bardziej profesjonlanych zadaniach (tutaj dopiero
    WinNT,XP,2K to w miare sensownie rozwiazuja, ale tez nie do konca AFAIR)

  • 17. Data: 2003-12-31 16:15:49
    Od: motto <m...@o...pl>

    Raf256 w wiadmości <X...@2...180.128.20>
    napisał(a):

> [...]
    > wzgledami jest wprost beznadziejny, pod wikszoscia jest gorszy, w paru
    > jest taki jak Linux. W nielicznych jest minimalnie lepszy
    W czym jest lepszy? To że bardziej popularny świadczy raczej o użytkownikach
    a nie systemie.

  • 18. Data: 2003-12-31 16:17:16
    Od: Raf256 <s...@r...com>

    "slimak" <s...@p...pl> wrote in

    > Jeszcze sie zastanawiam nad programowaniem jakiego jezyka sie uczyc?

    Osobiscie polecam C/C++ jest bardzo popularne i wielo zadaniowe.
    Oraz, gdy nauczysz sie raz dobrego jezyka typu C++ - ktory nie jest ani
    zbyt nisko ani zbyt wysoko - poziomowy, to kazdego innego nauczysz sie
    znacznie szybciej w razie potrzeby. Btw jezeli interesujesz sie nauka C++
    to zapraszam na priv kurs {@} raf256 >.> com

  • 19. Data: 2003-12-31 16:23:53
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    Raf256 wrote:
    > "slimak" <s...@p...pl> wrote in

    > Osobiscie polecam C/C++ jest bardzo popularne i wielo zadaniowe.

    teraz moze. ale za 4 lata to juz moze np java byc na topie ;)

    m.

  • 20. Data: 2003-12-31 16:27:34
    Od: "Bach2k" <b...@T...gazeta.pl>

    > W czym jest lepszy? To że bardziej popularny świadczy raczej o
    użytkownikach
    > a nie systemie.

    np GUI, to oczywiście żadna wada z punktu widzenia systemu,
    ale użytkownika już tak. Tz. zasadniczo KDE (np) wygląda świetnie
    ale jak już chcesz przeciągnąć okienko to strasznie przycina. (i to na
    bardzo
    mocnym sprzęcie), a okienka windowsowe śmigają pięknie.

    ps. i tak jeszcze z punktu widzenia użytkownika np instalacja neostrady
    na windzie to 5 min kilka kliknięć w okienkach, a na linie 8 stron w pdf-ach
    wszystko trzeba wklepybać w bash-u i oczywiście co wklepie to nie działa.

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl