PracaGrupypl.praca.dyskusjedzialalnosc + umowa o pracedzialalnosc + umowa o prace
    From: "Monika" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: dzialalnosc + umowa o prace
    Date: Mon, 7 Nov 2005 22:10:42 +0100

    Pracodawca zaproponowal mi przejscie na samozatrudnienie.
    Chcemy zrobic tak: jestem zatrudniony u niego na umowe o prace ze stawka
    najnizszej krajowej
    i zakladam dzialalnosc gospodarcza i wystawiam mu rachunek co miesiac.
    Czy musze placic w tej sytuacji skladki zus od dzialanosci gospodarczej, czy
    sa one dobrowolne?
    Bylbym na karcie podatkowej, co oznacza, ze majac umowe o prace i dzialanosc
    jednoczesnie mialbym znizke 80% przy oplacaniu podatku od dzialalnosci.
    Czy dobrze rozumiem te przepisy?
    Czy ktos z Was ma moze jakies doswiadczenia w tym zakresie?

    Pozdrawiam
    Mariusz