PracaGrupypl.praca.dyskusjedzialalnosc + umowa o praceRe: dzialalnosc + umowa o prace
  • Data: 2005-11-08 05:51:56
    Temat: Re: dzialalnosc + umowa o prace
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcemy zrobic tak: jestem zatrudniony u niego na umowe o prace ze stawka
    > najnizszej krajowej
    > i zakladam dzialalnosc gospodarcza i wystawiam mu rachunek co miesiac.
    > Czy musze placic w tej sytuacji skladki zus od dzialanosci gospodarczej, czy
    > sa one dobrowolne?
    > Bylbym na karcie podatkowej, co oznacza, ze majac umowe o prace i dzialanosc
    > jednoczesnie mialbym znizke 80% przy oplacaniu podatku od dzialalnosci.
    > Czy dobrze rozumiem te przepisy?

    Gdyby bylo jak piszesz, ZUS umarłby z głodu dawno. Przy takim ukladzie jaki Ci ktos
    niemadrze proponuje nie nastepuje tzw zbieg ubezpieczen w ZUS, wiec z tytulu
    dzialalnosci gospodarczej na rzecz swojego pracodawcy placisz wszystkie skladki jak
    za etat u niego. Sens moze sie pojawic jesli dzialalnosc taka otworzysz na pracujaca
    w innym miejscu siostre, mame, tate, dziewczyne.
    Ponadto karta podatkowa to jest narzedzie, w ramach ktorego mozna wykonywac bardzo
    mala ilosc rodzajów dzialalnosci, i jest tak skonstruowana, że praktycznie nierealna
    do zastosowania dla pracownika kontraktowego.
    Twoj szef odkryl Ameryke, i zaloze sie, ze po pierwsze niewiele macie przychodow w
    jego firmie, a Ty sam zarabiasz tam rowniez nieduzo:)
    Popraw mnie, jesli sie myle.
    Wojtek
    PS Doradzam rozgladanie sie za praca, sadzac po symptomach u Twojego pracodawcy