PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce › chorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce
    From: "Arturo" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: chorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce
    Date: Fri, 28 Apr 2006 21:19:59 +0200

    Pracodawca złożył mi wypowiedzenie ze zmianą warunków pracy. Jeśli się
    zgodze na nowe warunki, tzn degradacja na niższe stanowisko, to będe dalej
    pracował, ale na tym niższym stanowisku, jeśli się nie zgodzę to odchodzę.
    Mam umowę na czas określony od 4 lat.
    Nie zgadzam się na degradację. Pracodawca tłumaczy ją tym, iż szefostwo za
    granicą nie zgadza się na tak dużą ilość pracowników na tym wyższym
    stanowisku (awans dostałem 3 m-ce temu i wywiązywałem się wzorowo z
    obowiązków).
    Wydaje mi się, że mimo wszystko ma prawo złożyć takie wypowiedzenie, dlatego
    chciałem zapytać o chorobowe w trakcie wypowiedzenia.
    1. Jeśli zachoruję na tydzień przed rozwiązaniem umowy o pracę i zwolnienie
    lekarskie będzie na okres 60dni to czy przysługują mi pieniądze po terminie
    rozwiązania umowy?
    2. Jeśli tak, to kto za to płaci, czy zus?
    3. Jak obliczyć przysługującą kwotę?
    4. Komu dostarczyć kolejne zwolnienie na następne 60dni, zusowi czy
    pracodawcy?
    5. Po jakim okresie trwania zwolnienia lekarskiego zus karze stawić się na
    komisji lekarskiej?
    6. Kiedy otrzymam świadectwo pracy?
    7. Jak wygląda sytuacja kiedy w trakcie zwolnienia inny pracodawca będzie
    chciał mnie zatrudnić?

    Będe wdzięczny za wskazówki,
    Pozdrawiam,
    Artur