PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce › Re: chorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce
  • Data: 2006-05-07 09:50:38
    Temat: Re: chorobowe w trakcie wypowiedzenia umowy przez pracodawce
    Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Jeśli zachoruję na tydzień przed rozwiązaniem umowy o pracę i zwolnienie
    > lekarskie będzie na okres 60dni to czy przysługują mi pieniądze po terminie
    > rozwiązania umowy?

    przysługuja za bodajze 182 dni choroby

    > 2. Jeśli tak, to kto za to płaci, czy zus?

    po ustaniu stosunku pracy placi zus

    > 3. Jak obliczyć przysługującą kwotę?

    skomplikowane to troche

    > 4. Komu dostarczyć kolejne zwolnienie na następne 60dni, zusowi czy
    > pracodawcy?

    mozesz pracodawcy, on przekaze zusowi, mozesz zaniesc do zusu po ustaniu
    stosunku pracy

    > 5. Po jakim okresie trwania zwolnienia lekarskiego zus karze stawić się na
    > komisji lekarskiej?

    moze w pierwszym dniu zwolnienia - nie poleca "chorowac", mozna sie
    niemile rozczarowac :)

    > 6. Kiedy otrzymam świadectwo pracy?

    w ciagu 7 dni od ustania stosunku pracy

    > 7. Jak wygląda sytuacja kiedy w trakcie zwolnienia inny pracodawca będzie
    > chciał mnie zatrudnić?

    nie ma takiej mozliwosci, albo jestes chory albo zdrowy