PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną

  • 21. Data: 2006-02-20 13:03:06
    Temat: Re: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną
    Od: "klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dtc9rq$d45$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:dtc6sh$bts$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Skąd są te dane?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bieda
    A te opieraly sie na http://www.ipiss.com.pl/opracowania_min.html,
    choc obecnie w wersji internetowej na tej stronie ogarniczono dane
    do lat po1990, bo przy kontynuowaniu metodologii sprzezd 1990 wychodzilo,
    ze minimum socjalne obejmuje jeszcze wiecej gospodarstw domowych.

    Kwestie zmiany na przelomie 1989/90 opisuja:

    "MINIMUM SOCJALNE OBLICZANE JEST JUŻ OD 18 LAT
    W OPARCIU O TEN SAM KOSZYK DÓBR. PRZYJĘTE
    ROZWIĄZANIE ZAPEWNIA JEGO PORÓWNYWALNOŚĆ
    MIĘDZY OKRESAMI".

    "Jednocześnie jednak struktura koszyka (struktura wydatków
    konsumpcyjnych) sprzed kilkunastu lat nie odpowiada aktualnej
    strukturze wydatków gospodarstw domowych. W efekcie wartość
    nominalna minimum socjalnego rosła w latach dziewięćdziesiątych
    znacznie szybciej niż indeks cen konsumpcyjnych, prowadząc do
    znacznego przeszacowania wartości minimum. Uwarunkowania
    powyższe spowodowały konieczność korekty w naszym badaniu
    minimum socjalnego. Ostatecznie jako granicę ubóstwa przyjęto
    wartość minimum socjalnego z 1990 roku urealnioną dla 1999 roku
    i lutego 2000 roku oraz 2002 i lutego 2003 roku wskaźnikami wzrostu
    cen konsumpcyjnych, obliczanymi w oparciu o strukturę wydatków
    gospodarstw należących do niskich grup dochodowych".

    http://www.diagnoza.com/20003/3_2003.html

    > Jak to wyliczyłeś?

    Przyklad podaje autor tego wyliczenia
    Tabela
    Siła nabywcza płac
    http://ciborowski.w.interia.pl/prl.htm
    Wystarczy zauwazyc, ze koszty stale osob z I kwintyla w 1986 wynosily
    370 zł
    Przy przychodach z placy 1270 zł, dochod rozporzadzalny wynosil 900 zl.
    Co stanowi 70,8% przychodu z placy
    W 1999 r. ow dochod rozporzadzalny stanowil 35,7% przychodu z placy.

    Poza tym najczesniej w I kwintylu znajduja sie osoby bez pracy (bez parwa
    do zasilu dla bezrobotnych), te osoby maja prawie zerowy dochod
    (tyle co przekaze im opieka spoleczna). Na pewno maja mniejsza sile
    nabywcza niz osoby z najnizszym wynagrodzeniem w 1986 r.

    > Poczytaj troche jakie funkcje spełnia reklama.

    - naklaniajaca,
    - utrwalajaca,
    - informacyjna,
    - edukacyjna.

    Te dwie pierwsze sa zbyteczne.

    Reklama (z łac. reclamo - krzyczeć do kogoś) to informacja połączona

    z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do

    nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania

    określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama

    Wyciecie z informacji komunikatu perswazyjnego wg mnie nie daje podstaw
    do nazywania tego co pozostanie reklama.

    > A tak już poważnie to zmień lekarza.

    Z jakiej przyczyny?
    Czyzbym pisal nieprawde?

    Klus

  • 22. Data: 2006-02-27 14:09:36
    Od: Kuba Panas <K...@l...waw.pl.UsunTo>

    Zibi.pi napisał(a):
    > Uwaga ,w Warszawie urzędasy zaczynają juz na dobre
    > likwidacje średnich szkól technicznych.Maja nowy kierunek: ogólniaki dla
    > wszystkich a nauki zawodu młodzież nabędzie... w pełnopłatnych,prywatnych

    [...CIACH...]

    > Wszędzie,ale nie tu na Wschodzie.Urzędnicy wszak
    > zostali tu na Wschodzie wychowani!!!
    > A najśmieszniejsze jest to,że w budownictwie pojawiło się własnie nowe
    > zjawisko... brak wykwalifikowanych kadr.Co robią firmy: kształca same
    > na tyle , na ile muszą to robić,aby zapewnić sobie cięgłość pracy...
    > Powstała nowa sytuacja: oświata przestaje kształcic, a za kształcenie
    > fachowców biorą się same firmy!
    >
    > W Polsce można zniszczyć wszystko,aby potem to z mozołem
    > i ... martyrologia odbudowywać przez lata. Ruszmy puste mózgi w
    > urzędach.pzdr.zibi.pi

    Jest to realizacja reformy szkolnictwa, zapoczątkowanej przez AWS i UW,
    a doprowadzonej do absurdu i wykoślawionej przez SLD.

    Kuba