PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika + urlop - help!

  • 1. Data: 2004-06-23 06:51:54
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika + urlop - help!
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    Witam!
    Moja sytuacja wygląda następująco:
    - chcę rozwiązać umowę o pracę z pracodawcą
    - mam 3 mies. okres wypowiedzenia
    - mam nie wykorzystany urlop - jakieś 24 dni
    Mój plan jest taki:
    - wypowiadam umowę
    - 2 miesiące pracuję
    - 1 miesiąc biorę urlop
    I teraz moje pytanie. Wiem, że pracodawca musi rozliczyć ze mną ten urlop.
    Są dwa warianty: biorę urlop lub dostaję ekwiwalent pieniężny. Czy w
    przypadku ekwiwalentu muszę wyrazić na to swoją zgodę, czy pracodawca może
    mi coś takiego narzucić? Jak tą sprawę rozwiązuje kodeks pracy?
    Jeżeli to drugie to z 2 miesięcy pracy robią się 3 i będzie nieciekawie...
    Pozdrawiam, Tomi

  • 2. Data: 2004-06-23 09:30:32
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 23 Jun 2004 08:51:54 +0200, na pl.praca.dyskusje, Tomi napisał(a):

    > - mam nie wykorzystany urlop - jakieś 24 dni
    24 dni tzn zwalniasz się w listopadzie?

    > Są dwa warianty: biorę urlop lub dostaję ekwiwalent pieniężny.
    Dokłanie tak jest, ale to pracodawca wybierze któryś tych wariantów /dla
    dobra zakładu/ i nie musi pytać cię o zgodę.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-06-23 10:02:38
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    No to kiepsko. Szukam roboty od jakiegoś czasu i nigdzie nie chcą mnie
    przyjąć z powodu tego dlugiego okresu wypowiedzenia (3 mies). A moja obecna
    robota jest nieciekawa, czyli d... zimna.

  • 4. Data: 2004-06-23 12:11:35
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Tomi wrote:

    > No to kiepsko. Szukam roboty od jakiegoś czasu i nigdzie nie chcą mnie
    > przyjąć z powodu tego dlugiego okresu wypowiedzenia (3 mies). A moja
    > obecna robota jest nieciekawa, czyli d... zimna.

    A nie możesz postarać się o porozumienie stron?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2004-06-23 12:50:26
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > mi coś takiego narzucić? Jak tą sprawę rozwiązuje kodeks pracy?
    > Jeżeli to drugie to z 2 miesięcy pracy robią się 3 i będzie nieciekawie...

    W przypadku, gdy jestes na wypowiedzeniu i masz zalegly urlop, to pracodawca
    powinien jednak udzielic ci urlopu. Z tego co wiem, to ekwiwalent za urlop
    wyplacany jest tylko wtedy, gdy nie ma mozliwosci udzielenia urlopu (np.
    porozumienie stron z terminiem 7 dni itp). Jesli w twojej firmie jest cos
    takiego jak 'plan urlopow' to powinienes napisac pismo do pracodawcy o
    zmiane planu i udzielenie ci urlopu w okresie wypowiedzenia. Jesli planu nie
    ma to tez piszesz pismo o udzielenie urlopu. I teraz jak pracodawca jest
    upierdliwy to da ci urlop tak, zeby ci sie skonczyl np. tydzien przed
    rozwiazaniem stosunku pracy (wtedy nie ma szans na podjecie innej pracy).
    Biorac pod uwage zwyczaje panujace w kraju, najlepszym rozwiazaniem jest
    udac sie do szefa i zaproponowac mu porozumienie stron - ustalacie, ze
    rozstajecie sie jak pozadni ludzie za 2 tygodnie, czy za miesiac i tyle.
    Pracodawca nie ma duzego interesu w trzymaniu kogos przez 3 miechy na
    etacie. Gosc musi zdawac sobie sprawe, ze mu np. zwiejesz na zwolnienie
    lekarskie i tyle. Przypuszczalnie trzeba mu tyle czasu, aby znalazl kogos na
    twoje miejsce.
    Mysle ze konkretna rozmowa jest w stanie zalatwic wiecej niz ci sie wydaje
    teraz.

    Tomek