PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy

  • 1. Data: 2005-09-02 16:29:34
    Temat: Wypowiedzenie umowy
    Od: "D.P." <dpilat@WYTNIJ_TO_op.pl>

    Pracuje w firmie już ponad rok jestem na umowie na czas nieokreślony.
    Pracodawca poinformował mnie iż zostanę najprawdopodobniej zwolniona za
    porozumieniem stron przez pracodawce. Czy pracodawca może sam mnie zwolnić
    za porozumieniem stron ? a co z moim miesięcznym wypowiedzeniem ? Czy są
    jakieś podstawy do nie stosowania okresu wypowiedzenia przez pracodawce.
    Dodam iż nie naruszam żadych przepisów i nie ma podstaw do zwolnienia mnie.

    M.

  • 2. Data: 2005-09-02 16:49:58
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: D.P. [Fri, 2 Sep 2005 18:29:34 +0200]:

    > Czy pracodawca może sam mnie zwolnić za porozumieniem stron ?

    Jak sama nazwa wskazuje, porozumienie stron jest porozumieniem
    stron -- czyli obie strony musza sie na nie zgodzic. Jesli sie
    nie zgodzisz, to zostaje mu tylko wypowiedzenie.

    Kira

  • 3. Data: 2005-09-02 17:02:48
    Od: "D.P." <dpilat@WYTNIJ_TO_op.pl>

    Dziękuje za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie, gdybym chciała sama złożyć
    wypowiedzienie takiej umowy na czas nieokreslony to w którym dniu miesiąca
    muszę złożyć wypowiedzienie i od kiedy będzie działało ?

    M.

  • 4. Data: 2005-09-02 17:16:16
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    D.P. napisał(a):
    > Pracuje w firmie już ponad rok jestem na umowie na czas nieokreślony.

    Ok...

    > Pracodawca poinformował mnie iż zostanę najprawdopodobniej zwolniona za
    > porozumieniem stron przez pracodawce.

    No to bzdurnie cię poinformował, Kira już wyjaśniła.

    > a co z moim miesięcznym wypowiedzeniem ?

    Oczywiście obowiązuje, tzn. masz do niego prawo.

    Czy są
    > jakieś podstawy do nie stosowania okresu wypowiedzenia przez pracodawce.

    Tak, ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych przez Ciebie.

    > Dodam iż nie naruszam żadych przepisów i nie ma podstaw do zwolnienia mnie.

    No to nie, ale zacznij uważać.

    Zbyszek

    A w odpowiedzi na twoje kolejne pytanie:

    Jeżeli jesteś zatrudniona na umówę na czas nieokreślony to w dowolnym
    dniu miesiąca, 1 miesięczny okres wypowiedzenia rozpocznie się
    pierwszego następnego miesiąca. Po jego upłynięciu będziesz wolna.
    Czyli jeśli wypowiesz umowę we wrześniu, to w październiku przychodzisz
    jeszcze normalnie do pracy i 01.10 jesteś wolna jak ptak.

  • 5. Data: 2005-09-02 17:22:14
    Od: "D.P." <dpilat@WYTNIJ_TO_op.pl>

    Dziekuje ale chyba chciałeś powiedzieć że wolna bedę od 01.11 ? :))

    M.

  • 6. Data: 2005-09-02 17:27:56
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 02-09-2005 o 19:22:14 D.P. <dpilat@WYTNIJ_TO_op.pl> napisał:

    > Dziekuje ale chyba chcia?e? powiedzieae ?e wolna bed? od 01.11 ? :))
    >
    > M.

    To właśnie chciał powiedzieć. Ja za to chciałbym dodać, ze należy
    odpowiadać pod cytatami z przedmówcy, skróconymi tak, by pozostały tylko
    kwestie, do których się odnosisz.

    Należy także skonfigurować swój czytnik news, według instrukcji na
    http://evil.pl/pip/OE.html

  • 7. Data: 2005-09-02 17:37:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Tomasz Płókarz napisał(a):
> [...]
    (...)

    > To właśnie chciał powiedzieć.

    Jak wy mnie wszyscy dobrze znacie. :)

    Oczywiście. Przepraszam. Zdecydowanie nie powinienem pisać na newsy w
    takim stanie umysłu.

    Zbyszek