PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wygasniecie umowy a swiadczenia?

  • 1. Data: 2008-01-10 17:56:45
    Temat: Wygasniecie umowy a swiadczenia?
    Od: "Mihajlo" <u...@p...onet.pl>

    Witam,

    Od czerwca 2007 r. bylem zatrudniony w na umowe o prace na czas okreslony
    do 31.12.2007 r. Pod koniec pazdziernika 2007 mialem powazny wypadek w
    pracy. Skonczylo sie to operacja i rehabilitacja, ktora trwa do dzis. W
    miedzyczasie chodzilem na kontrole do lekarza, ktory przedluzal mi
    zwolnienia a ja kolejne druki ZLA przesylalem do pracodawcy. Takze po
    ostaniej kontroli (01.02.2007) dostalem nastepne zwolnienie (na okres od
    01.01.2008 do 31.01.2008) i poslalem je do firmy. Jednak nazajutrz
    dowiedzialem sie ze pracodawca nie przedluza mi umowy a zwolnienie (ZLA)
    odeslal mi.

    W zwiazku z tym takie pytania:
    1. Czy pracodawca mimo to nie powinien poslac tego ostatniego zwolnienia do
    ZUSu?
    2. Jesli nie to rozumiem ze ja mam to zwolnienie odeslac do ZUSu? gdzie
    konkretnie (jaki wydzial?)
    3. Czy na okres od wygasniecia umowy do konca zwolnienia (a wiec do
    31.01.2008) nalezy mi sie jakies swiadczenia (pensja)?
    4. Jesli nie, to jaki wg prawa ma statuss? Bezrobotnego? Czy w tej sytuacji
    mimo bycia na zwolnieniu mam sie rejestrowac urzedzie pracy?

    Za wszelkie odpowiedzi bede wdzieczny.

    Pozdrawiam noworocznie
    Mihajlo

  • 2. Data: 2008-01-10 18:13:26
    Temat: Re: Wygasniecie umowy a swiadczenia?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Mihajlo" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Czy pracodawca mimo to nie powinien poslac tego ostatniego
    zwolnienia
    > do ZUSu?

    Ty je zanosisz do zusu wraz z formularzem ZUS Z-3 wypełnionym przez
    byłego pracodawcę. [
    http://www.ips-infor.com.pl/pliki/formul/zusz3a.f_i ]

    Do tego przyda się
    *ksero świadectwa pracy,
    *oświadczenie z-10 (druki ips) [
    http://www.ips-infor.com.pl/pliki/formul/zusz10.f_i ] (tutaj trzeba
    pisać nie/tak - a nie tylko skreślać).

    > 2. Jesli nie to rozumiem ze ja mam to zwolnienie odeslac do ZUSu?
    gdzie
    > konkretnie (jaki wydzial?)

    Najlepiej pójść ;)
    Wydział zasiłków.

    > 3. Czy na okres od wygasniecia umowy do konca zwolnienia (a wiec do
    > 31.01.2008) nalezy mi sie jakies swiadczenia (pensja)?

    Zasiłek chorobowy placony przez ZUS.

    > 4. Jesli nie, to jaki wg prawa ma statuss? Bezrobotnego? Czy w tej
    > sytuacji mimo bycia na zwolnieniu mam sie rejestrowac urzedzie pracy?

    Nie rejestruj się, bo stracisz prawo do zasiłku chorobowego.

    btw. mam nadzieję, że nie jesteś rolnikiem i nie podlegasz krus, bo
    wtedy nie dostaniesz kasy za to zwolnienie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2008-01-11 14:53:22
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> wrote in message

    > btw. mam nadzieję, że nie jesteś rolnikiem i nie podlegasz krus, bo
    > wtedy nie dostaniesz kasy za to zwolnienie.

    Czemu masz nadzieje? Jesli jest rolnikiem, ktory placi smiesznie maly KRUS
    zamiast ZUSu, to nadwyzke napewno przeznacza na prywatny system
    ubezpieczeniowo-zdrowotny, a wiec tym lepiej dla niego. Po prostu dzwoni do
    firmy i oni wszystko zalatwiaja ;)
    Taki jest cel tego systemu, nieprawdaz? ;)

    pozdr