PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Wrocław]Radca prawny(prawo pracy)/Sąd Pracy

  • 1. Data: 2004-06-22 16:34:38
    Temat: [Wrocław]Radca prawny(prawo pracy)/Sąd Pracy
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Ponieważ w lipcu czeka mnie rozprawa w Sądzie Pracy przeciwko pracodawcy za
    bezzasadne zwolnienie,chciałem sie zapytać czy zna ktoś z grupowiczów z
    Wrocławia niedrogiego radcę prawnego z zakresu prawa pracy(a może ktoś z
    grupowiczów jest takowym i byłby gotowy udzielić mi kosultacji-mogę
    oczywiście podjechać).
    Zwolniono nas 5 osób,jedna już miała rozprawę,a że jest to "zwykły
    śmiertelnik" kontra radca prawny firmy(pełnomocnik) wręczono mu na rozprawie
    "Odpowiedź na pozew",w którym wnosi:
    1.Oddalenie powództwa w całości.
    2.Zasądzenie od powoda na rzecz pozwanej spółki kosztów procesu,w tym
    kosztów zastępstwa procesowego zgodnie z obowiązującymi
    przepisami.(pełnomocnik wspominał coś o kwocie 900 Pln)

    Ile taka konsultacja może kosztować u radcy prawnego?
    Proszę o pomoc-bo wyjdzie na to,że podając pracodawcę do Sądu Pracy-wyjdę na
    tym "jak Zabłocki na mydle" ;-((

    Pozdrawiam
    Ceberebek(zrozpaczony(trochę przestraszony) i bez pracy ;-(

  • 2. Data: 2004-06-23 13:51:16
    Temat: Re: [Wrocław]Radca prawny(prawo pracy)/Sąd Pracy
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    Postepowanie przed sądem pracy jest wolne od kosztów sądowych, jednakże
    koszty zastępstwa procesowego należą sie pełnomocnikowi, pod warunkiem, ż
    epracodawca je fizycznie poniósł (tzn. ty tylko zwracasz). Możesz wystąpic
    do sądu w nwioskiem o zwolnienie cię z ewentulanych kosztów zastępstwa
    procesowego w razie rpzegranej. Możesz to umotywować tym, że nie masz pracy
    , masz rodzine na utrzymaniu itd.
    Stawki wynagrodzenia radców są określone w ustawie i według nich wnioskuje
    sie o zasądzenie kosztów zastepstwa procesowego. KOszty te ponosi strona
    przegrywająca, aczkolwiek na zasadzie zwrotu (tzn ty będzies zmusiał
    zapłacić radcy ale jezeli wygracie sprawę to przgrywający zwróci), ale
    możesz sie tez dogadać z radcą inaczej.
    Osobną kwestią jest umowne wynagrodzenie radcy, tzn. nie wiadomo ile ci
    krzyknie za samo wzięcie sprawy. Ale niektórzy radcy pracują za samo
    ustawowe wynagrodzenie. Radzę udać sie do jakiegoś mało znanego radcy, tzn.
    takiego co nie ma dużej kancelarii, można poszukać w książce, i porozmawiać
    czy weźmie taką sprawę i na jakich warunkach, za to sie nei płaci, bo to nie
    jest porada prawna.