PracaGrupypl.praca.dyskusje › VAT - od 40tyś ?

  • 1. Data: 2002-10-15 12:07:28
    Temat: VAT - od 40tyś ?
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    Witam!
    Zamierzam załozyć dg i nie wiem jak z watem. Jesli z obliczeń wychodzi mi że
    np:
    - całkowity przewidywany średni obrót miesięczny - ok 14tyś / miesięcznie
    - całkowity przewidywany średni zysk miesięczny - ok 2tyś/miesięcznie

    Jak to jest z tym vatem, czy musze w tej sytuacji być watowcem czy nie
    muszę?
    Bo gdzies czytałem że jak obroty są powyżej 40tyś rocznie to muszę. Ale nie
    wiem czy chodzi tutaj o obroty faktyczne czyli jak w przykładzie 14tyś x
    12miesięcy (wtedy bym musiał być), czy sam mój zysk koncowy czyli 2tyś x
    12miesięcy ? (i wtedy nie musiał bym )
    Bo jeśli to jest sam zysk to wychodzi że nie muszę?

  • 2. Data: 2002-10-16 00:00:30
    Temat: Re: VAT - od 40tyś ?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 15 października 2002 o godzinie (14:07:28) napisano:
    S> Witam!
    S> Zamierzam załozyć dg i nie wiem jak z watem. Jesli z obliczeń wychodzi mi że
    S> np:
    S> - całkowity przewidywany ?redni obrót miesięczny - ok 14ty? / miesięcznie
    S> - całkowity przewidywany ?redni zysk miesięczny - ok 2ty?/miesięcznie

    S> Jak to jest z tym vatem, czy musze w tej sytuacji być watowcem czy nie
    S> muszę?

    Musisz na to spojrzec troche inaczej. Na poczatku mozesz sobie wybrac,
    czy chesz rozliczac VAT czy nie (domyslnie nie jest platnikiem VAT, a
    jak zechcesz to musisz sie zglosic). Jesli nie chcesz byc VAT-owcem,
    mozesz prowadzic dzialalnosc jako nie-VAT-owiec, ale tak bedzie do
    momentu, az w ktoryms miesiacu przekroczysz w sprzedazy kwote 10 000
    euro (obecnie 38 500 PLN). Wtedy z mocy prawa stajesz sie VAT-owcem i
    robisz wszystko co jest z tym zwiazane - oVATowana jest zas sprzedaz
    powyzej kwoty 10 000 euro. Jesli uznales od poczatku, ze oplaca sie
    byc VAT-owcem, zglaszasz to i wysokosc obrotow nie ma wtedy
    znaczenia, bo od poczatku rozliczasz ten podatek.

    S> Bo gdzies czytałem że jak obroty s? powyżej 40ty? rocznie to muszę. Ale nie
    S> wiem czy chodzi tutaj o obroty faktyczne czyli jak w przykładzie 14ty? x
    S> 12miesięcy (wtedy bym musiał być), czy sam mój zysk koncowy czyli 2ty? x
    S> 12miesięcy ? (i wtedy nie musiał bym )
    S> Bo je?li to jest sam zysk to wychodzi że nie muszę?

    Czy jestes pewny, ze zysk bedzie 2000 PLN? Bo jesli myslisz, ze jak
    kupisz towaru za 14000 brutto, a sprzedasz za 12000 brutto i reszta to
    zysk, to troche sie mylisz. Bo placisz jeszcze podatek dochodowy. No i
    zalezy czy wiesz, co bedziesz mogl wrzucic w koszty, a co nie, co
    sobie odliczysz jako zakupy VAT, a co nie. Jezeli przyjeles bledne
    zalozenia w tym zakresie, to moze sie okazac, ze zarobisz duzo mniej.

    UWAGA! Dotyczy tylko ogolnych zasad rozliczania sie.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2002-10-16 09:19:05
    Temat: Odp: VAT - od 40tyś ?
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

> [...]
    > mozesz prowadzic dzialalnosc jako nie-VAT-owiec, ale tak bedzie do
    > momentu, az w ktoryms miesiacu przekroczysz w sprzedazy kwote 10 000

    Ale ta kwota 10tyś Euro to jest kwota miesięczna czy roczna ???
    I jeszcze jedna sprawa, jeśli prowadze punkt gastronomiczny to czy muszę
    posiadać kasę fiskalna nawet jeśli nie jestem watowcem ???