PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie a zus. › Umowa zlecenie a zus.
    From: "Radio69" <r...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Umowa zlecenie a zus.
    Date: Sat, 10 Dec 2005 22:03:25 -0000

    Mam pytanie.

    Ciekawi mnie kwestia oplat odporowadzanych przez pracodawce przy
    umowie-zleceniu.
    Wiem że odprowadzana jest skladka emerytalna, także coś na ubezpieczenie
    zdrowotne. Ale pracodawca nie zawsze chce podstemplować ksiązeczke zdrowia.
    I stąd moje pytanie: pracodawca przy umowie o prace odprowadza skladke
    "zdrowotna" (chocby minimum - od minimalnego wynagordzenia), a
    umowa-zlecenie, może generować mniejsze dochody (i skladki) niż minimum.
    Więc np. jesli ktoś samotny zarobi 200 zl miesiecznie z umowy-zlecenia, i
    jest to jego jedyny dochód, proporcjonalna skladka jest odprowadzona, czy
    jest ubezpieczony? Bo w moim mniemaniu w Polsce nie ma jeszcze rozróznienia
    ubezpieczenia, albo sie jest ubezpieczonym, tj. mozna chodzic do lekarza,
    szpitala za friko, albo nie.

    A przy okazji nastepna pytanie, jak ma się praca na umowę zlecenie do tematu
    emerytury, podejżewam że czas pracy nie jest wliczany?