eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie a wirtualna redukcja wynagrodzeniaUmowa zlecenie a wirtualna redukcja wynagrodzenia
  • Data: 2004-11-16 08:57:32
    Temat: Umowa zlecenie a wirtualna redukcja wynagrodzenia
    Od: "Tani Demon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam!

    Od kilku miesięcy pracuję w Tesco za pośrednictwem firmy Leader Service
    (prace zlecone dla studentów i uczniów) i borykam się z dość (delikatnie
    mówiąc) uciążliwym problemem. Moja pensja jest redukowana o różnice
    kasjerskie (o co żadnych pretensji nie mam) bez informowania mnie o takiej
    sytuacji. Pal licho jeśli przedmiotem sporu jest 30 zł. W tym miesiącu
    jednak poważnie nadwyrężyłem budżet, bo z mojej pensji zniknęło 200 zł w tym
    110 za sprawą wirtualnej różnicy kasjerskiej.

    Informację o tym otrzymałem oczywiście dopiero w momencie podpisywania
    potwierdzenia wynagrodzenia za pracę. W rezlutacie musiałem ad hoc pogodzić
    się z myślą, że w kolejnym miesiącu moje wydatki zostaną uszczuplone o 110
    zł. Nie jest to suma bagatelna, gdyż całe wynagrodzenie stanowi podstawę
    mojego utrzymania, a w dalszej konsekwencji takie uszczuplenie niesie ze
    soba konieczność pożyczki. Jako student i pracujący na umowe zlecenie nie
    mam co marzyć o jakiejkolwiek instytucjonalnej pożyczce czy kredycie. Jedyna
    opcja to kupno telefon u jednego z operatorów w umowie na 24 m-ce z
    abonamentem 50 zł i sprzedaż w komisie za 400-500 zł. Potem zobowiązanie na
    dwa lata... :(
    Dodam tylko, że możliwości prywatnych pożyczek wyczerpałem już dawno i stąd
    zmuszony zostałem do desprecakiego kroku z telefonem.

    A wszystko to przez pracodawcę, który nie poinformował mnie wcześniej
    (róznica pochodziła z dnia 14.X - dowiedziałem się o niej 15.XI !!!) o całej
    sytuacji. Co więcej - nie zrobił tego również na moją prośbę gdy
    podpisywałem potwierdzenie wynagrodzenia. Po prostu musiałem przyjąć do
    wiadomości, że pomyliłem się na 110 zł i kropka.

    Moje pytanie: w regulaminie firmy stoi wyraźnie, że ma ona obowiązek
    informowania pracowników o wszelkich różnicach kasjerskich i redukcjach
    wynagrodzenia w momencie gdy dochodzi do takich sytuacji (a nie przy
    rozliczaniu), czy wobec tego mam prawo domagać się odszkodowania za
    niedopełnienie tego obowiązku w Sądzie Pracy?

    Pozdrawiam
    Tani Demon


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1