PracaGrupypl.praca.dyskusjeUbezpieczenie po upływie świadczenia rentowego (trochę długie) › Ubezpieczenie po upływie świadczenia rentowego (trochę długie)
  • Data: 2002-03-29 20:43:28
    Temat: Ubezpieczenie po upływie świadczenia rentowego (trochę długie)
    Od: "kludi" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Prawie trzy lata temu miałem wypadek w drodze do pracy. Od tego czasu nie
    pracuję. Najpierw przebywałem na L4, następnie przez rok pobierałem rentę
    rehabilitacyjną, a od roku mam drugą grupę inwalidzką. Renta została
    przyznana na okres jednego roku i kończy się z dniem 31 marca br. Dwa
    miesiące temu złożyłem dokumenty o ponowne przyznanie mi świadczenia ale
    dostałem odpowiedź, ze sprawa zostanie rozpatrzona w terminie późniejszym,
    ponieważ w tym momencie wszystkie dokumenty znajdują się w sądzie. Zostały
    one tam przekazane, ponieważ odwołałem się do sądu w sprawie przyznanego mi
    odszkodowania przez ZUS za wypadek.
    Mój uszczerbek na zdrowiu oceniono w ZUS-ie na 50 % trwałego kalectwa.
    Odwołanie od tej decyzji złożyłem w lipcu, w lutym byłem badany przez
    biegłego sądowego (wstępnie mi pow, że dołoży jeszcze ok. 20 - 25 %) i od
    tego czasu nie mam żadnej odpowiedzi.
    Jak się właśnie dowiedziałem (niestety troszkę zbyt późno) sprawa może trwać
    przez następne pół roku, jeśli nie dłużej, a ja w tym czasie pozostaję bez
    środków do życia, a co gorsze bez ubezpieczenia. Standardowo w przypadku nie
    przyznania renty przez ZUS osoba rejestruje się w Urz. bezrobocia i czeka
    na ponowną komisję. W moim przypadku jest to niemożliwe, ponieważ mam
    całkowity zakaz pracy (kardiochirurgia i ortopedia), a zdolność do pracy
    jest niezbędna przy rejestracji. Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc w
    kilku dręczących mnie problemach:
    - Gdzie w tej sytuacji mogę się zwrócić o środki do życia
    - Czy mogę sam płacić ubezpieczenie zdrowotne, a jeśli tak to w jaki sposób
    i gdzie to mogę załatwić oraz czy potem (czyli w przypadku ponownego
    przyznania mi renty, czego jestem pewien) mogę wnosić o zwrot zapłaconych
    przeze mnie pieniędzy
    - Czy z dniem 31 03 ZUS przestaje mnie ubezpieczać, czy też jest pewien
    okres "wypowiedzenia"
    Bardzo proszę o wszelkiego rodzaju informacje dot. w/w problemów (odnośniki
    do stron, ustaw itp, także na priva)
    Z góry dziękuję za pomoc

    Krzysztof Repelewicz

    k...@p...onet.pl