PracaGrupypl.praca.dyskusje › Taki język obcy jako drugi (IT)?

  • 1. Data: 2006-09-20 00:12:40
    Temat: Taki język obcy jako drugi (IT)?
    Od: "DjK" <b...@b...bleble.ble>

    Chciałbym zacząć uczyć się jakiegoś innego jak angielski języka
    (ten zam na poziomie w zupełności wystarczającym). Ale żeby upiec 2
    pieczenie na
    jednym ogniu to fajnie gdyby to był język który może się przydac w pracy
    (lub znalezieniu lepszej pracy) z największym prawdopodobieństwem - btanża
    IT.
    Co wybrać? Niemiecki, francuski, hiszpański, ... ?
    Acha - nie zamierzam w jabliższym czasie raczej emigrować,
    a napewno nie po to aby zaczynać "od zera". Chyba że się coś uda to czemu
    nie.
    Trudność języka to też drugorzędna sprawa, radę dam :>

    Liczę na Wasze propozycje z argumentacją i dziękuję.

  • 2. Data: 2006-09-20 06:08:58
    Temat: Re: Taki język obcy jako drugi (IT)?
    Od: "Marcin Zawadzki" <t...@w...pl>

    Perspektywicznie - Chiński;.....

    A bardziej na poważnie - każdy język może się przydać, o ile będziesz go
    wykorzysywał.

    MZ

  • 3. Data: 2006-09-20 06:57:26
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DjK" <b...@b...bleble.ble> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie.
    > Trudność języka to też drugorzędna sprawa, radę dam :>
    >
    > Liczę na Wasze propozycje z argumentacją i dziękuję.

    Pomysl, gdzie bedziesz ewentualnie mial chec pracowac lub co bedzisz mogl
    robic tak, by ten jezyk wykorzystac. Miedzy angielskim a reszta jezykow jest
    ogromna przepasc (no moze poza Chinskim, jak to zasugerowal kolega Marcin,
    ale on na razie jeszcze sie nie liczy u nas) jesli chodzi o liczbe
    uzytkownikow, ale ja na twoim miejscu powaznie wzialbym sie za Rosyjski (w
    dalszym ciagu mozna sie w nim dogadac w kazdym z krajow bylego bloku
    sowieckiego) lub za francuski (ktory to jezyk nie jest zbyt popularny u nas,
    i moi znajomi z jego znajomoscia zdobyli calkiem intratne posady, fakt ze
    akurat nie w IT, ale kto wie jak to w przyszlosci bedzie...)
    pozdr
    /p

  • 4. Data: 2006-09-20 07:09:34
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

> [...]
    > IT.
    > Co wybrać? Niemiecki, francuski, hiszpański, ... ?

    No nie wiem, może C# lub C++, w każdym razie coś .NET-owego

    Wojtek

  • 5. Data: 2006-09-20 10:05:20
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

> [...]
    | IT.
    | Co wybrać? Niemiecki, francuski, hiszpański, ... ?

    Jestem programistą od wielu lat. Szukając różnych informacji w internecie
    znajduję sporo ciekawych stron w języku rosyjskim.

    --
    Grzegorz Skoczylas
    http://gskoczylas.rekord.pl

  • 6. Data: 2006-09-20 10:40:04
    Od: "DjK" <b...@b...bleble.ble>

    Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> napisał w wiadomości
    > No nie wiem, może C# lub C++, w każdym razie coś .NET-owego

    Hehe, te języki akurat dość dobrze znam i potwierdzam że to dobry kierunek
    :)
    A i darmowe edycje Express im popularności przysporzą... w przyszłości.

    Pozdrawiam,
    DjK

  • 7. Data: 2006-09-28 15:42:31
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Grzegorz Skoczylas wrote:
    > Jestem programistą od wielu lat. Szukając różnych informacji w internecie
    > znajduję sporo ciekawych stron w języku rosyjskim.

    emigracja zarobkowa do Rosji?

    jakie są tam zarobki w branży IT ?

    --
    Sheer

  • 8. Data: 2006-10-02 09:47:03
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sheer" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > emigracja zarobkowa do Rosji?
    >
    > jakie są tam zarobki w branży IT ?

    Kumpel pare latek temu byl na praktykach w firmie IT w Moskwie - jako
    praktykant dostawal tam 300 dolarow na lape. Admini, programisci itp.
    dostawali cos kolo 1000 wzwyz, management wszelkiego rodzaju ok 3000. Pewno
    sie to teraz pozmienialo, ale w ktora strone, to nie mam pojecia:)

  • 9. Data: 2006-10-03 13:37:34
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

    Użytkownik "Sheer" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    | emigracja zarobkowa do Rosji?
    |
    | jakie są tam zarobki w branży IT ?

    Po pierwsze, "DjK" pytał jakiego języka się uczyć, a nie gdzie emigrować.

    Po drugie, na twoje pytanie udzielił już odpowiedzi "clockworkoi". Ja tylko
    dodam, że czytałem gdzieś niedawno o Estonii. Nie były to jakieś wydumane
    abstrakcyjne rozważania, ale obserwacje człowieka mieszkającego tam jakiś
    czas. Gdybym podjął decyzję o emigracji to wziąłbym Estonię poważnie pod
    uwagę. Podobnie zresztą jak Czechy czy Słowację. Zarobki tam wprawdzie
    niższe niż na przykład w Wielskiej Brytanii czy Irlandii, ale też znacznie
    bliżej do rodziny i chyba łatwiej można się dogadać, bo język jakby bardziej
    podobny do naszego.

    --
    Grzegorz Skoczylas
    http://gskoczylas.rekord.pl

  • 10. Data: 2006-10-09 07:30:07
    Od: "wredottah" <m...@o...eu>

    Doszlifuj obcy język polski :)

    BTW mi podoba się hiszpański i gdybym mógł, to właśnie jego bym się uczył. A
    tak muszę szwabić. (Deutschland, Deutschland...)

    Pozdrawiam towarzyszy 'poliglotuf'