PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sprawdzanie kandydata

  • 11. Data: 2006-09-12 07:37:06
    Temat: Re: Sprawdzanie kandydata
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Wed, 30 Aug 2006 08:41:51 +0200, Barbara wrote:

> [...]
    > upewnić, czy pracodawca nie zrobi sobie "pod górkę" sprawdzając takie rzeczy
    > i czy nie daj Boże nie zostanie pozwany do sądu za naruszanie dóbr
    > osobistych kandydata. Trochę sobie żartuję, ale naprawdę wolałabym mieć
    > pewność, że postępuję legalnie.
    > Niedawno dowiedziałam się, że prośba o przesłanie zdjęcia w CV może być
    > uznana za próbę dyskryminacji kandydata.
    > Nie ukrywam, że zgłupiałam w tym momencie, ale od tej pory staram się być
    > czujna na każdym kroku.
    > Nawet jeśli moje pytania okażą się głupie czy naiwne.

    IMHO zadzwonienie, bez pytania kandydata o zgodę, do poprzedniego pracodawcy
    nie ma większego sensu. Niech wyznaczy osoby do udzielenia referencji:
    np. kogoś z poprzedniej pracy oraz kogoś ze znajomych. Interpretacja
    referencji jest ważniejsza od ich treści. Wydaje się, że czasami może nie
    być ważne co mówi osoba udzielająca referencji ale zupełnie inne rzeczy
    i to zależy od wyczucia osoby rozmawiającej z udzielającym referencje.
    W cywilizowanych krajach niepoprawne politycznie jest żądanie w trakcie
    rekrutacji zdjęcia. Z polskich przepisów zabraniających dyskryminacji (kp)
    można również taki wniosek wyciągnąć. Jednakże w Polsce powszechne jest
    załączanie zdjęcia do aplikacji.

    Pozdrawiam serdecznie,

    --
    abakan

  • 12. Data: 2006-09-12 07:42:07
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Sun, 10 Sep 2006 09:57:48 +0200, fianna_319 wrote:

    > Mozesz to rozwiazac w prosty sposób - kandydatom podsuwasz do podpisania
    > druk zgody na przetwarzanie danych osobowych (taka ogolna) + druk zgody na
    > kontakt z poprzednim pracodawca (z miejscem na wypełnienie danych
    > porzedniego/ch pracodawcy/ów).

    To podstępne działanie. ;-) Zupełnie nie na miejscu ;-) i zastanawiam się
    czy Ty jesteś na właściwym miejscu...
    Uściślając - twoje złe intencje zdradza użycie słowa "podsuwasz".
    Liczysz na to, że kandydat nie jest czytaty i pisaty? To po co z nim
    rozmawiasz? Czy jest Ci rzeczywiście potrzebny dobry pracownik?

    --
    abakan