PracaGrupypl.praca.dyskusjeRefundacja opłaty za szkołę VS lojalka › Refundacja opłaty za szkołę VS lojalka
    From: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Refundacja opłaty za szkołę VS lojalka
    Date: Thu, 22 Nov 2007 21:45:50 +0100

    Witam,

    Podobnego zagadnienia szukałem w archiwum grupy, lecz żadnej odpowiedzi
    na swoje pytanie nie znalazłem, więc zapytam "aktywnie".

    Mój* pracodawca oferuje mi refundację kosztów nauki. Niestety,
    jeśli się na to zdecyduję, będę musiał podpisać "lojalkę". Jeszcze
    nie wiem, co ten dokument miałby zawierać (postaram się dowiedzieć
    na dniach), jednak interesuje mnie czego mogę się spodziewać i
    jakie to ma podstawy prawne.

    Do tej pory myślałem, że szkoła jest tu traktowana jako szkolenie
    zorganizowane przez pracodawcę, za które ponosi odpowiednie koszty.
    No i rzecz jasna - za te koszty rości sobie prawo do zatrzymania
    przeszkolonego pracownika lub zwrot pieniędzy.
    W takim wypadku "kwota lojalki" nie powinna przekraczać sumy, ktora
    została przelana na konto uczelni, prawda? A co z okresem takiej
    umowy?

    Czy moze podchodzę do tego źle i zarówno lojalka jak i refundacja
    odbywają się na drodze nieformalnej?

    Jakie są obowiązki pracodawcy związane z refundacją szkoły pracownika?
    Czy może oczekiwać podpisania lojalki w związku z wyżej wymienionym?
    Czy treść tej umowy jest jakoś odgórnie regulowana, czy zupełnie nie?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)

    * tak naprawde nie mój, tylko mojego przyjaciela ;-)
    --
    Używam klienta poczty Opera Hugin: http://www.opera.com/mail/