PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskieRe: zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie
    From: "Inka W" <i...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie z pracy a zwolnienie lekarskie
    Date: Mon, 7 Feb 2005 18:27:35 +0000 (UTC)

    Dostalam takiego
    Dostalam maila prywatnie mniej wiecej takiej tresci
    troche go obcielam bo nie mam zgody autora do zamieszczania go na grupie
    ale zamieszczam swoja odpowiedz bo moze sie komus przydac teraz czy jak
    bedzie ktos kiedys przeszukiwal archiwum

    > Skad taka wiadomosc, na jakiej podstawie, ze przychodzac do pracy nie chroni
    > mnei zwolnienie lekarskie?...Teraz sytuacja sie powtarza i mam 99%
    pewnosci, ze mnei chca zwolnic... Ja mam zwolnienie i z pewnoscia moze byc
    przedluzone (choroba przewlekla).
    > Co mam robic wedlug Ciebie jesli musze przychodzic do pracy a zwolnienie
    > mam?

    Przede wszystkim dlaczego masz takie dziwne przekonanie ze musisz przychodzic
    do pracy? cos podejrzewam ze to jakas mala prywatna firemka bo tylko tam sie
    moga dziac takie cuda :))

    1) Dostarczasz zwolnienie skoro masz takiego szefa najlepiej przez kogos
    oczywiscie robisz sobie ksero i chcesz potwierdzenia ze otrzymal, albo
    wysylasz zwolnienie poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

    2) jesli jestes na zwolnieniu nie mozesz jednak stwarzac problemow dla
    normalnego funkcjonowania firmy czyli jesli szef chce powinienes oddac np.
    klucze, telefon, kody dostepu itd robisz to przez kogos bo Ty jestes chory
    nie masz obowiazku kontaktowania sie bezposrednio z szefem no bo jestes
    chory :) i moze na Ciebie taki kontakt zle wplywac

    3)Skad wiem ze mozna zwolnic kogos jesl wykonuje obowiazki sluzbowe, moze
    wystarczy Ci to ze zawodowo zwalniam ludzi :) ale jesli to malo zadzwon do
    Panstwowej Inspekcji Pracy(sa darmowe porady prawne mozesz zadzwonic tu masz
    linka
    http://pip.bip.ornak.pl/pl/bip/porady_wszystkie
    albo poszukaj w internecie

    4)Podsumowujac: jesli zdecydowales na zwolnienie to badz konsekwentny bo jak
    sie szef dowie ze moze Cie zwolnic o czym pewnie jeszcze nie wie to Cie
    zwolni i nie bedzie sentymentow, mozesz zaczac sie sadzic itd. ale sprawa
    bedzie sie ciagla i jej nie wygrasz, mozesz sie bawic w dyktafony ze szef Cie
    gnebi i podciagac to pod molestowanie ale raz czy chce Ci sie w to bawic raz
    sprawa ciezka do udowodnienia nawet z tym dyktafonem - wiesz jak jest w
    naszym kraju :))

    Skoro wiesz ze bedziesz zwolniony to olej szefa bo on nie ma sentymentow w
    stosunku do Ciebie bedzie narzekal ale placi tylko przez pierwsze 30 dni a
    potem juz placi ZUS

    Powiem Ci tylko tyle w cywilizowanych wielkich firmach, traktowane jest to
    jako gra pracodawca-pracownik i ten kto jest pierwszy wygrywa i mysle ze
    bardziej chodzi o wskazniki(np. ile osob jest zatrudnionych
    Wez sytuacje ze w firmie 200 osobowej trzeba zwolnic 100 osob i wszyscy ida
    nagle na L4 :)) firma jest zalatwiona dalej ma na stanie 200 osob :))tak ze
    nie o same pieniadze chodzi bo jak juz pisalam firma placi przez pierwsze 30
    dni

    p/s zamieszczam twojego maila na grupie bo sie moze jeszcze komus przydac
    pozdrawiam inka