PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-28 17:44:36
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gt7d6f$kcd$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie każdy musi pracować w swoim zawodzie aż do emerytury. Dodam, że w
    > policji nie ma tylko pracy "na ulicy".
    Owszem. W takim razie potrzebne jest znalezienie skutecznego rozwiązania, bo
    jeśli tylko odebrać prawo do wcześniejszej, rozsądnej czasowo emerytury, to
    za jakiś czas nie będzie cię usiłował obronić nawet ten 60-latek. Bo po
    prostu mało kto w policji zechce pracować na takich warunkach. Nawet jak im
    poważnie pensje podwyższą. Z twoich podatków, oczywiście...

    > A i przypomnę fakt, iż pilot, który uratował ostatnio samolot z ludźmi
    > lądując w wodzie miał ponad 60 lat...
    Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Zresztą to raczej wynik ogromnego
    doświadczenia i cech psychicznych, a nie tężyzny i sprawności fizycznej.

    > A 65 letni murarz na wysokości to jest w porządku?
    Tu łatwo odbić piłeczkę - niech muruje na parterze.

    > Widać jedni mają wcześniejszą emeryturę, inni nie.
    Twierdzenie ze wszech miar prawdziewe, choć mało odkrywcze :)))

    > Nauczyciele pracujący w szkole publicznej mają
    Nie mają. Mieli.

    >, pracujący w innych szkołach nie.
    Nieprawda. To nie dotyczyło rodzaju szkoły, tylko czy zatrudnienie na
    podstawie KM czy KP.
    Tak czy inaczej - przeszłość.

    > Kasjerka w kasie PKP ma, w kasie hipermarketu nie ma wcześniejszej
    > emerytury.
    Branża się zorganizowała, to i wywalczyła.

    > nie - nie śmiechu warte.
    Warte, warte. Wystarczy odrobina czarnego poczucia humoru.

    > 1) od początku było wiadomo jaka część składki idzie na ofe - nie czarujmy
    > się - jest ona niewielka - miała się z czasem zwiększać,ale to nie
    > nastąpiło.
    To nie wina składkowiczów.

    > 2) różnica miała być dopłacana ze specjalnego funduszu - tworzonego z
    > części wpływów z prywatyzacji. Wg planów - obecnie na tym funduszu miało
    > być sporo pieniędzy, są jedynie śladowe kwoty.
    I to również nie ich wina.

    > 3) osoby, które obecnie przechodzą na emeryturę nie musiały wybierać OFE,
    > dla nich od początku bylo wiadomym, że będą to mało opłacalne, gdyż okres
    > zbierania składek jest zbyt krótki.
    Nie chodzi o to, czy musiały, tylko o kwotę - 3 kiepskie piwa miesięcznie.
    Albo 2 litry benzyny i najtańsza gazeta...

    > Że tak zapytam - piszesz o bankach w Polsce?
    Dziś w większości przypadków nie ma sensu mówić o lokalizacji (może poza
    bankami narodowymi). Banki mają siedziby na całym świecie, należą do różnych
    międzynarodowych konsorcjów, udziałowców.

    --
    Jotte