PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow czasy 5zl/godz
    Date: Wed, 22 Apr 2009 20:52:26 +0200

    W wiadomości news:gsml2b$546$1@news.onet.pl Emka <e...@o...eu> pisze:

> [...]
    Tu sobie wytnę nonsensy.

    > Może nie trafiłam z nazwą tego urlopu, co nie zmienia faktu, że takie
    > istnieją
    Z niczym nie trafiłaś, bo się po prostu nie znasz. Mogłabyś to jakoś ukryć
    milcząc, ale nawet to ci nie wychodzi.
    Wyjaśnię, na ciebie 99,9% strata czasu, ale może kto inny przeczyta i
    skorzysta.
    Nie ma w prawie oświatowym czegoś takiego jak wakacje - są tylko ferie
    letnie i zimowe.
    Stanowią one czas urlopu dla nauczyciela ale pod warunkiem, że pracuje w
    placówce zatrudniającej na podstawie KN i w placówce tej przewidziano ferie
    (placówka feryjna). Tacy nauczyciele nie mają możliwości wzięcia
    "normalnego" urlopu jak bzdurnie twierdziłaś. Nie maja także prawa do 4 dni
    na żądanie. Jedyne co mogą to prosić dyrektora i urlop bezpłatny.
    W placówkach bezferyjnych nauczyciele mają urlop w wymiarze 35 dni.
    Następny obszar twej niewiedzy dotyczy tzw. urlopu dla poratowania zdrowia.
    Dotyczy on tylko nauczycieli zatrudnionych co najmniej 7 lat w szkole, na
    czas nieokreślony w _pełnym_ wymiarze zajęć. To bardzo zawęża liczbę
    uprawnionych.
    I na zakończenie - nauczyciele zatrudnieni na podstawie KP nie są objęci
    ochroną zabezpieczającą przez wypowiedzeniem i rozwiązaniem umowy o pracę w
    czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy, zaś ogromna większość ludzi
    pracy najemnej z takiej ochrony korzysta.
    No, wystarczy darmowych wykładów.

    > i tak się składa, że większość grup zawodowych nie może z
    > takich urlopów korzystać.
    I co z tego? Specyfika zawodu, czego w tym nie rozumiesz?
    Mundurowi (też mniejszość) zachowali w niemal niezmienionej postaci
    "przywileje" emerytalne, a nauczycielom zabrano.

    > Tak więc zsumuj sobie wszystkie przywileje danych grup i wtedy dopiero je
    > porównuj. Co z tego, ze relatywnie rzecz biorąc nauczyciele zarabiają
    > mało, jeśli mają takie przywileje, o jakich innym ludziom się nawet nie
    > śni.
    A po co to porównywać? Znów brak myślenia innymi kategoriami niż "to moja
    miedza i moja krowa".
    Tu ktoś postulował żeby założyć firmę a dopiero potem gadać jak to jest -
    posłuchaj go. Zostań nauczycielką (dobra - żartuję) i dopiero gadaj.

    > Już Ci to wielokrotnie powtarzano - naucz się dyskutować
    > albo nie pisz
    Zwisają mi takie uwagi, świadczą o niemocy umysłowej.
    Nie pierwszy raz udowodniłem ci braki w wiedzy i ogólną indolencję wcale nie
    przeszkadzającą ci się wypowiadać.
    Otóż zrozum, że guzik mnie obchodzą tacy jak ty i ich zdanie.
    Naucz się mysleć, a jak się nie da, to nie pisz.

    --
    Jotte