PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
    From: Wiesław Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow czasy 5zl/godz
    Date: Tue, 21 Apr 2009 17:17:12 +0200

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a ta wynika z... ?

    > A to wynika z... ?

    > Proponuję nie rzucać sloganów. Zamiast tego proponuję zapoznać się
    > (przykładowo) z od czasu do czasu przewijającym się tematem: dostęp polskich
    > firm do kredytu. Oczywiście, to jest problem w skali makro i ciężko go
    > połączyć ze szwajcarskim sklepikiem osiedlowym, ale tak samo rzutuje na
    > konkurencyjność gospodarki jak jakieś inne czynniki, których nie byłeś
    > łaskaw wymienić z nazwy. Bo ja np. nie jestem wcale tak święcie przekonany,
> [...]
    To nie są żadne slogany. Konkurencyjność gospodarki to jest zdolność
    firm ją tworzących do produkowania produktów, które uzyskują lepszą cenę
    niż produkty konkurencji lub też, które nie mają konkurencji. Dzisiaj
    wiąże się to głównie z innowacyjnością gospodarki, ale także z jej
    poziomem technologicznym, organizacyjnym, itd.

    Tematyka ta jest mi bliska od kilkudziesięciu lat i dlatego daleki
    jestem od rzucania sloganami.

    Z chęcią przedstawię dokładniejszą analizę, ale nie ma to chyba sensu w
    takiej dyskusji.

    Prawda o polskiej gospodarce jest taka, że jej konkurencyjność opiera
    się na niskich kosztach pracy i niskim poziomie waluty. Istnieje bardzo
    wiele statystyk to pokazujących. I można łatwo wymienić czynniki, które
    to powodują. Dostęp do kredytu jest jednym z nich,a le marginalnym.

    Z chęcią podyskutuję na ten temat, ale proponuję stworzyć osobny wątek.

    W. Bicz