PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-20 10:08:00
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gshe5f$fht$1@news.onet.pl...

    > A kto Ci każe pracować za płacę minimalną?

    No właśnie. Ci, którzy godzą się na płacę minimalną, psują rynek pracy.
    Gdzieś powyżej napisałem, że "skończona ilość studentów..." ;)

    > Jeśli Twoja praca, Twoje umiejętności, Twoja wiedza, Twoje
    > kwalifikacje
    > są wg Ciebie warte więcej, to idź pracować za więcej. Skoro inni w

    Dla mnie moje kwalifikacje np warte są grubo powyżej średniej krajowej.
    Ale mam konkurencję w postaci studenta, który zrobi to mniej fachowo,
    ale za stawkę 5 krotnie niższą.
    Pracodawca bierze studenta.
    Ja zakładam DG i robię konkurencję pracodawcy.
    Albo inaczej...nie zakładam DG, tylko idę w szarą strefę i robię
    nieuczciwą konkurencję szefowi od mercedesa.
    Skoro inni grają poniżej pasa to ja też.

    > Polsce dadzą radę zarabiać więcej, a nawet bardzo dużo więcej (ten
    > wspomniany szef z mercedesem) to chyba nie jest tak najgorzej,
    > prawda?

    Wszystko kształtuje równowaga popytu i podaży.
    Jesli w danej dziedzinie znajdą się tacy, którzy popsują rynek niskimi
    stawkami, uciekamy w niszę trudnodostępną dla nich.

    Chyba innej rady nie ma.

    Przykład: duża podaż 'fachowców' od PHP....uciekamy do Java lub .NET...,
    ale i tu robi się tłoczno ;)