PracaGrupypl.praca.dyskusjezakres obowiazkow › Re: zakres obowiazkow
  • Data: 2005-01-18 22:48:15
    Temat: Re: zakres obowiazkow
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Kiedyś powszechna była gruźlica i ospa, co nie znaczy, że to było OK.
    > ;) Spróbuję pobudzić Twoją uśpioną wyobraźnię.

    Nie zrozumieliśmy się. "Nie wyobrażam sobie" = moi podwładni taki zapis mają
    i mieć będą. Pracownik ma wykonać pracę, jeśli jest to niezbędne z punktu
    widzenia firmy, bez względu na to, jak bardzo ta praca wydaje się
    niezwiązana z jego stanowiskiem. (Pod warunkiem oczywiście, że wykonanie
    polecenia nie wiąże się ze złamaniem przepisów wyższego rzędu, o czym
    wspomniałoś w innym poście, oraz że leży w sferze możliwości fizycznych i
    umysłowych pracownika.)

    > Wyobraź sobie, że np. główna księgowa dostaje polecenie "wykonania
    > czynności" posprzątania gabinetu szefa, bo on w nim przyjmuje
    > kontrahentów i "potrzebą firmy" jest, żeby tam było schludnie.

    Żyjemy w wolnym kraju, może więc odmówić, nikt jej zapewne pistoletu do
    głowy przystawiał nie będzie. Pewnie jest dorosła i zdaje sobie sprawę z
    ewentualnych konsekwencji.

    Jedynym rozwiązaniem jest wybieranie pracodawców niebędących palantami, u
    których prawdopodobieństwo, że każą nam czyścić kibel szczoteczką do zębów,
    jest przyzerowe, czego wszystkim Państwu życzę, bo palant i tak znajdzie
    sposób na zmuszenie Was do w/w, jeśli tylko będzie chciał, albo Was
    odstrzeli przy pierwszej okazji, niezależnie od istnienia lub nieistnienia
    takiego zapisu w zakresie obowiązków. Jak się pracuje u palanta, to brak
    takiego zapisu przed niczym nie zabezpiecza, jak się pracuje u kogoś, kto
    jest w porządku - istnienie takowego niczym nie grozi. Mnie taki zapis w
    niczym nie przeszkadza, przy pierwszej próbie zmuszenia mnie do czyszczenia
    kibla szczoteczką do zębów or compatible pomacham na pożegnanie.

    JoP