PracaGrupypl.praca.dyskusjewypracowane godziny a etat - pomocy! › Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
  • Data: 2006-02-12 10:16:08
    Temat: Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
    Od: "Ania" <xanis[bezx]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracodawca ma wtedy usprawnic zarzadzanie firma tak, aby wykorzystywac w
    > sposob jak najbardziej efektywny dostepne zasoby zgodnie z ustalonym
    > harmonogramem pracy. Moze tez zmienic ten harmonogram.

    Czyli to nie moj problem i pracodawca nie moze mi odliczyc te godziny od
    urlopu. Mozesz mi podac podstae prawna?

    > Ja nie wiem dokladnie jaki wymiar czasu masz tutaj na mysli, ale dla
    > pelnego etatu (8h/doba, 40h/tydzien) miesiac zamyka sie w ilosci 160h
    > (zakladajac, ze miesiac ma srednio 4 pelne tygodnie).
    > Dla 3/4 etatu (6h/dobra, 30h/tydzien) jest to odpowiednio 120h. Radze
    > jednak rozliczac czas wzgledem tygodnia - jest wtedy latwiej pilnowac
    > przekroczenia wyznaczonego wymiaru czasu pracy.
    Jestem zatrudniona na caly etat i zalozmy ze powinnam pracowac 160h w
    miesiacu. I teraz jesli w jednym miesiacu bede pracowac znacznie mniej a w
    nastepnym znacznie wiecej niz 160h to czy to beda nadgodziny? Czy pracodawca
    ma prawo wyrownac tymi nadgodzinami poprzedni miesiac?