PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie podczas swiadczenia rehabilitacyjnego › Re: wypowiedzenie podczas swiadczenia rehabilitacyjnego
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie podczas swiadczenia rehabilitacyjnego
    Date: Wed, 1 Aug 2007 20:58:31 +0200

    W wiadomości news:f8qhr7$3rc$3@news.lublin.pl Pe.Ka <c...@t...cy>
    pisze:

    > Jotte, Ty mi nie pisz o ustawach.
    A o czym mam pisać? O moich snach? Kogo one obchodzą?

    > Doskonale wiesz jak w Polsce szanuje sie prawo. To że coś jest w
    > przepisach nie znaczy że tak jest w rzeczywistości.
    Zostawmy stereotypy i sofizmaty, to do niczego rozsądnego nie prowadzi.

    > A rzeczywistość jest taka że ludzie zapisują sie do związków po to żeby
    > utrudnić pracodawcy ewentualne zwolnienie.
    No i bardzo słusznie. Podstawowym zadaniem ZZ jest ochrona praw
    pracowniczych.

    > Nie raz i nie dwa słyszałem o przypadkach pijaków, którzy nie wylatywali z
    > pracy tylko dzięki stołkom w ZZ.
    A ile razy słyszałeś o skutecznej pomocy ZZ pracownikom w sporach z
    pracodawcami?
    Wcale?
    To może w złą stronę ucho nadstawiałeś.

    > Uważam, że związki robią znacznie więcej zła dla ogólnie pojętych
    > pracowników niż im pomagają.
    Ogólnie pojętych pracowników? A co to jest za twór - ogólnie pojęty
    pracownik?
    Odnosze wrażenie, że ty nie bardzo prawidłowo pojmujesz rolę ZZ.
    Podstawową ideą zrzeszania się pracowników w ZZ jest wspieranie i ochrona
    członków danego związku zawodowego, reprezentowanie jego interesów wobec
    pracodawcy. Występowanie w imieniu globalnie pojętego interesu pracowników
    jest zadaniem (i uprawnieniem) drugoplanowym, wymagającym zgody tak
    szerokiej grupy.
    Zwracam ci tu uwagę, że przynależność związkowa jest dobrowolna, każdy może
    sam ocenić czy warto się zrzeszać i czy to jest dobre czy złe.
    Uważasz, że ty wiesz lepiej?

    > Takie jest moje zdanie i mam do niego prawo.
    Oczywiście, że masz, ale wcześniej nie pisałeś, że to jest tylko twoje
    zdanie, a stawiałeś kategoryczne (i dość kuriozalne) twierdzenia.

    > Ludzie wychowani i promujący styl pracy "czy się stoi czy się leży" mogą
    > się z tym nie zgadzać.
    > To też ich prawo.
    Każdy może się z twoim zdaniem nie zgadzać. To jego prawo.

    > Skoro już tak piszesz o ustawach to wystarczająco prawa pracownicze
    > reguluje kodeks pracy i jesli tylko pracodawca go przestrzega to
    > pracownikom nie jest źle.
    Nie, nie wystarczająco. KP to ustawa. Do ustawy potrzebne są akty wykonawcze
    (sam KP ceduje sporo kwestii na rozporządzenia). Poza tym zapisy prawne nie
    są w stanie wyczerpać wszystkich możliwych sytuacji. Potrzebne są więc
    wykładnie, powstające na bazie praktyki orzecznictwo.
    Co ja ci to zresztą będę tłumaczył, sam to wiesz, tylko ochłoń, chwyć
    dystans i bądź obiektywny.

    --
    Jotte