PracaGrupypl.praca.dyskusjewynagrodzenie a zasilek › Re: wynagrodzenie a zasilek
  • Data: 2009-09-30 20:25:41
    Temat: Re: wynagrodzenie a zasilek
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1nth947oha84k.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Strzelam, że sytuacja wygląda następująco:
    > Pracodawca chce płacić mniej pracownikowi, więc proponuje mu zmianę stawki
    > - natychmiastowo. Alternatywnie planuje zwolnić go z pracy (z zachowaniem
    > okresu wypowiedzenia).
    > Stąd też pewnie pytanie Jerzego. I dla mnie ciekawe nawet, bo nie wiem czy
    > można sobie jakimś aneksem zmniejszyć nagle wynagrodzenie (za obopólną
    > nawet zgodą),
    Można.
    Wypowiedzenie zmieniające (czynność jednostronna) - pracodawca wypowiada
    warunki pracy i/lub płacy i oferuje inne. Pracownik ma połowę
    przysługującego mu okresu wypowiedzenia na decyzję czy przyjmuje propozycję
    czy nie (brak decyzji oznacza zgodę). Jeśli się nie zgodzi to wypowiedzenie
    zmieniające staje się wypowiedzeniem zwykłym.
    Porozumienie zmieniające - obie strony zgadzają się na nowe warunki
    wprowadzane od uzgodnionego terminu.
    (art. 42 KP)
    Być może coś nowego (czyt. gorszego dla pracowników) w tej materii pojawiło
    się w tzw. pakiecie antykryzysowym, ale jeszcze nie czytałem.

    > albo czy podpisanie nowej umowy z mniejszym wynagrodzeniem
    > nie zmniejszy okresu wypowiedzenia (bo wtedy pracownik w ogóle mógłby
    > zostać nieźle wyrolowany...).
    Nie. Okres wypowiedzenia zależy wprost od okresu zatrudnienia u danego
    pracodawcy. Nie jest istotna liczba umów o pracę, przerwy między nimi,
    stanowisko, wymiar zatrudnienia itp.
    (art. 36 KP).

    --
    Jotte