PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie i zalegle platnosciRe: wymowienie i zalegle platnosci
    From: "PASQUALE" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wymowienie i zalegle platnosci
    Date: Mon, 6 Jan 2003 12:20:27 +0100

    > Mam taka sytuacje:
    (...) CIACH!
    > Dzisiaj jade tam po swiadectwo pracy i zastawiam sie czy nie powinienem
    zarzadac
    > jakiegos papieru ze wisza mi okreslona kwote pieniedzy, moze jakas
    adnotacja na
    > swiadectwie pracy? Czy nie jest tak ze jesli sie odbierze swiadectwo pracy
    > oznacza ze jestem z firma rozliczony?

    Nie jest tak. Swiadectwo pracy to ich psi obowiazek, zalegle wynagrodzenia
    to odrebna sprawa.

    > I nastepne pytanie: chyba powinienem pojsc do sadu pracy w sprawie
    zaleglych
    > poborow. Na jakiej podstawie sad wszczyna postepowanie i skad wie ile mi
    firma
    > zalega? Czy wystarczy moje oswiadczenie, czy musze z firmy jakis papier na
    to miec?

    Jesli ktos Cie pobije na ulicy to nie idziesz do niego po zaswiadczenie ze
    Cie pobil, tylko od razu na policje, prawda?
    Idz do Sadu pracy od razu, nie czekaj na cud. Skladasz pozew o zalegle
    wynagrodzenia na podstawie WLASNEGO oswiadczenia (zestawienia kwot z
    rozbiciem na brutto i netto itd.). Pod pozew podlaczasz kopie umowy o prace,
    swiadectwo pracy.
    Jesli to ma byc nieprawda, to niech pracodawca okaze przed Sadem dowody
    przelewow wynagrodzenia na Twoje konto.

    > Aha jeszcze jedno, mozliwe ze w najblizszym czasie oglosza upadlosc.
    Czekac az
    > oglosza czy isc do sadu pracy od razu?

    Idz od razu do Sadu. Jesli oglasza upadlosc (a na to musi im najpierw
    pozwolic Sad Gospodarczy) to umorzysz postepowanie w Sadzie. Pojdz do nich i
    spytaj czy oglosza upadlosc i jesli tak to kiedy do firmy wejdzie syndyk
    oraz kiedy oni zamierzaja przeslac dokumenty do Funduszu Gwarantowanych
    Swiadczen Pracowniczych. Nie kryj sie z tym ze pozywasz ich do Sadu pracy.
    Ale jesli sa wredni (a sa tacy), to zanim sie tym pochwalisz, najpierw
    odbierz swoje swiadectwo pracy, zeby nie nasrali Ci w papiery.
    Moze i sa beszczelni, ale jak ich postraszysz paragrafami to im szybko
    przejdzie. Tylko najpierw odbierz swiadectwo, zbierz wszystkie obiegowki i
    inne papiery, wszystko co w tamtej firmie podpisywales i trzymaj je jakby
    nie wiem co. Nigdy nie wiadomo...

    pozdrawiam i powodzenia w "bojach"

    PASQUALE