PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasna dzialalnosc gospodarcza › Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    From: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    Date: Sun, 21 Nov 2004 21:30:35 +0100

    > Jedna uwaga. Działalność typu 72.x według PKWiU z definicji podlega
    > VAT-owi.
    > Nie można być na ryczałcie... chyba, że wybierzesz branżę jako ...
    > "doradztwo"
    > - po szczegóły odsyłam do jakiegoś doradcy :)
    Jak to co piszesz, ma się do:
    "
    1. Zwolnieni od podatku są podatnicy, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10 000 euro (kwota
    graniczna) - 2 004 r jest to 45 700 zł.
    "

    "
    Zwolnień nie stosuje się do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego
    nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca,
    oraz podatników:
    1) dokonujących dostaw:

    a) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, (dokładna
    lista znajduje się w rozporządzeniu wykonawczym)
    b) towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, z wyjątkiem: energii
    elektrycznej (PKWiU 40.10.10), perfum i wód toaletowych (PKWiU 24.52.11),
    kosmetyków upiększających do ust i oczu (PKWiU 24.52.12), kosmetyków do
    manicure i pedicure (PKWiU 24.52.13), pudrów kosmetycznych i higienicznych -
    z wyłączeniem przeznaczonych dla dzieci (PKWiU ex 24.52.14-00), pozostałych
    kosmetyków upiększających do twarzy (PKWiU 24.52.15-00.10), dezodorantów
    osobistych i preparatów przeciwpotowych (PKWiU 24.52.19-50.00), preparatów
    do higieny intymnej (PKWiU 24.52.19-90.10), środków higienicznych
    kosmetycznych, gdzie indziej niewymienionych (PKWiU 24.52.19-90.3),
    preparatów toaletowych dla zwierząt (PKWiU 24.52.19-90.60), kosmetyków i
    wyrobów perfumeryjnych, pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych
    (PKWiU 24.52.19-90.90), kart do gry - z wyłączeniem kart do gry dla dzieci
    (PKWiU ex 36.50.41-00), cygar, również z obciętymi końcami, cygaretek i
    papierosów z tytoniu lub namiastek tytoniu (PKWiU 16.00.11), tytoniu do
    palenia (PKWiU 16.00.12-30), tabaki (PKWiU ex 16.00.12-90.20),
    c) nowych środków transportu,
    d) terenów budowlanych oraz przeznaczonych pod zabudowę;

    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także
    usługi jubilerskie; (dokładna lista usług znajduje się w rozporządzeniu
    wykonawczym)
    3) niemających siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium kraju.
    (Art. 113 ustawy)
    "