PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasna dzialalnosc gospodarcza › Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    From: ThauthiM <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    Date: Sat, 20 Nov 2004 19:43:00 +0000

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 18:03:18 +0000, Arkadiusz Lipiec napisał(a):

    > Od niczego. Co 2-3 miesiące ZUS publikuje informacje o przeciętnym
    > wynagrodzeniu, które stanowi bazę do obliczania kwoty ZUS-u. Współczynnik ten
    > jest wzięty z sufitu o czym świadczy fakt, że od 10 lat "średnia" płaca
    > wzrosła o niecałe 30 % zaś stawka ZUS wzrosła o ponad 100% albo i więcej.

    czyli mozna przez to rozumiec, ze w moim przypadku place najnizszy ZUS
    obojetnie czy mam zysk 100zl miesiecznie, czy 10000zl miesiecznie?

    > Najpierw odliczasz ZUS (odowiązkowe społeczne, dobrowolne chorobowe i
    > obowiązkowe FGŚP - mimo że nie zatrudniasz NIKOGO - złodzieje) oraz odliczasz
    > zdrowotne od podatku w wysokości 7.75/8.25 (od nowego roku). Zdrowotne od
    > podatku, zus od przychodu. I wpłacasz...

    czy mozna to troche jasniej opisac? i jak z tym progiem do ktorego nie
    place zadnego podatku od zysku?

    > JEst jeszcze coś takiego jak koszt uzyskania przychodu. W przypadku umowy o
    > dzieło Z PRZEKAZANIEM praw autorskich majątkowych - koszt uzyskania przychodu
    > wynosi 50% i dopiero wtedy opodatkowujesz. Jeśli student to nie płacisz zusu.

    to rowniez prosze troche jasniej (najlepiej z jakims przykladzikiem;)

    > Założyć możesz gdzie chcesz - tam gdzie masz miejsce zamieszkania. Miejsce
    > zameldowania nie ma znaczenia. I jak mi powiedziała kiedyś jedna pani z US, -
    > "urzędu skarbowego nie obchodzi gdzie Pan jest zameldowany, a tak w ogóle to
    > zameldowania nie ma."

    czyli do urzedu gminy musze isc swojego, zas zus i us moze byc tutejszy?

    > Pamiętaj także, że jeśli chcesz się bawić w IT to
    > będziesz VATowcem. Czyli do kwoty którą ktoś ci ma zapłacić muszisz doliczyć
    > haracz dla państwa w wysokości 22%.

    hmmm czyli 22% z tego, co dostane od danej firmy za dane zlecenie
    odprowadzam do panstwa? wiec jak jest z tymi 19% od zyskow i 22% vatu?
    moglby mi ktos to tak lopatologicznie opisac

    z gory dziekuje i przepraszam za glupie pytania;)