PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasna dzialalnosc gospodarcza › Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    From: "Inzynier" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasna dzialalnosc gospodarcza
    Date: Fri, 2 Jan 2004 16:15:47 +0100

    Użytkownik "asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bspc8o$le5$1@zeus.man.szczecin.pl...
    > (...) bank licząc naszą zdolność kredytową wziął pod uwagę wyłącznie to co
    wykazaliśmy jako dochód. Nie muszę chyba
    > mówić jaki procent naszego przychodu to "dochód" i
    > dlaczego. Ciołek z banku, nigdy nie prowadzący własnej działalności
    > gospodarczej chyba jednak tego nie wie. Krew mnie zalewa, bo w zasadzie
    > jednym posunięciem ręki mogę sobie zwiększyć, na papierze, ten dochód. I
    nie
    > mając większych zysków, robię się automatycznie bardziej wiarygodna.

    Nie wiem, czy się skarżysz na swój los, czy chwalisz. Słyszałem, że do
    kredytu trzeba podać PIT za poprzedni rok I DOCHÓD z ostatnich sześciu m-cy.
    PITu juz tak latwo nie zmienisz - szczególnie jesli nie planowalas kredytu
    od dawna. A co do dochodu, to w zasadzie samemu w DG nie mozna wiele zrobic
    nie narazajac sie na zarzut USK o probie obejscia przepisow podatkowych. Co
    innego, jesli ma sie udzialy w SP z oo., ktora ma udziale w innej sp zoo
    itd. Wtedy jest to "zwykła kreatywna ksiegowosc". Natomist majac ryczalt
    ewidencjonowany bank (np. PKOSA) na podstawie wlasnych wskazników szacuje
    dochod zaleznie od branzy. Tyle, ze uslugi IT nie podlegaja pod ryczałt.

    Pozdrawiam -
    Inzynier