PracaGrupypl.praca.dyskusjewłasna DG w IT - zaryzykować ?Re: własna DG w IT - zaryzykować ?
  • Data: 2008-10-22 13:35:17
    Temat: Re: własna DG w IT - zaryzykować ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mihau pisze:

    > Przez pierwsze dwa lata masz ulgę na ZUS. Wychodzi w sumie jakieś
    > 300PLN miesięcznie, z czego większość stanowi Twój koszt (a więc
    > możesz odliczyć od dochodu). UWAGA: funkcjonuje to tylko gdy nie

    Składkę społeczną odliczasz od dochodu, większą część składki
    zdrowotnej odliczasz od podatku.

    > Sam koszt założenia firmy to chyba 100PLN za wpis do ewidencji,

    W niektórych miastach (w Warszawie), można to zrobić bezpłatnie.

    >140PLN

    170 zł

    > za rejestrację VAT i jakieś 30-40PLN za pieczątkę. Plus opłaty za

    Na allegro można pieczątkę zrobić i za 20zł :) Poza tym pieczątka
    nie jest obowiązkowym wyposażeniem przedsiębiorcy.

    > Poszukaj klientów zanim założysz działalność. Jak już ich znajdziesz,
    > w dużym mieście jesteś w stanie załatwić wszystkie formalności w jeden
    > dzień (co ciekawe, najdłużej trwają nie sprawy urzędnicze, a założenie
    > konta i zrobienie pieczątki).

    Od strony praktycznej rada bardzo dobra. Faktycznie w Warszawie na
    przykład można założyć DG w jeden dzień, pod warunkiem, że ten jeden
    dzień przeznaczy się na bieganie po wszystkich potrzebnych urzędach.
    Również rozpoczynanie DG w momencie posiadania już klientów i
    rozpoczęcia faktycznej działalności jest dobrym pomysłem.

    Od strony teoretycznej zwrócę tylko uwagę, że poszukiwanie klientów
    jest już wykonywaniem DG, dlatego przed jej zarejestrowaniem radzę robić
    to trochę subtelniej, np. nie ogłaszać się w prasie jako firma itp.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz