PracaGrupypl.praca.dyskusjewinobranie ale za ile!??Re: winobranie ale za ile!??
  • Data: 2003-07-14 07:02:00
    Temat: Re: winobranie ale za ile!??
    Od: "Sledz" <g...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pawel_PAWLAT_wojciechowski" <p...@W...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:besenl$d2j$1@news.onet.pl...

    > oczywiscie).
    >
    > czesc, fakt, zapomniałem, chodzi mi o Francje.
    > nie myśle o kokosach, ale jakiego rzedu to są sumy, aby wiedziec jak
    > rozplanowac wydatki - podróż.

    Na jakim "stanowisku", bo tam gdzie byłem to istniały dwa:
    - noszowy, masz na plecach wielgachny kosz na winogrona
    - cutter (nie wiem jak to przetłumaczyć) - obcinający winogroa

    Na winobraniu byłem w 1997 roku w okolicach Perpignan. Towarzysko było
    super. Zarobkowo - powiedzmy, że traktowałem to jako wyjazd wakacyjny.
    Uważaj, ja wyjeżdzałem tak czarno - niby wszystko było załatwione, ale
    okazało się, że na miejscu pracy nie było (bo nie jesteśmy z UE). Po
    tygodniu poszukiwania dostaliśmy pracę na tydzień po 40 franków za godzinę
    (pracowalismy 7 godzin dziennie) - byłem cutterem, noszowy brał gdzieś 5-10
    franków więcej. Jednym słowem wyszedłem na zero licząć przejazdy i pobyt.
    Gdybym pracował dłużej zarobiłbym.

    Ale jak napisałem - w sensie turystycznym i poznawczym było super - w sam
    raz na wakacje dla studenta (wtedy byłem studentem).

    Pozdrawiam

    Sledz