PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o pracę › Re: umowa o pracę
    From: "jacem" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o pracę
    Date: Sat, 10 Oct 2009 23:45:37 +0200

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:haqnls$2m4f$1@news.mm.pl...
    > "jacem" <j...@1...pl> napisał
    > Jakie, które pensje? :)
    > Wydawało mi się, że mówimy ogólnie o zasadzie, a nie o konkretnych
    > kwotach.

    W ogólnych rozważaniach przyjąłem przeciętne zarobki szeregowych
    pracowników gdzieś w Polsce, nie w W-wie.
    I tak się one przedstawiają.
    Ta zasada ma sens tym większy, im zarobki sa wyższe, im bardziej np
    opłaca się uciec z 2-giego progu podatkowego i innych obciążeń.

    Druga sprawa, którą pominęliśmy to nawyki życiowe i świadomość ludzi,
    powiedzmy to, nisko kwalifikowanych - oni po prostu nie mają nawyków
    oszczędzania, żyją dniem dzisiejszym. Dla kogoś takiego brak przymusu
    odprowadzania składek na przyszłą emeryturę, to katastrofa.

    > Dlatego cały wic polega na tym, by umówić się na taką kwotę, która
    > pasowałaby obojgu.
    > Jesteś tego pewien, że żadna? :)
    > Bo wiesz, to są takie sprawy, o których nie mówi się głośno i
    > otwarcie.

    Słuchaj, nie raz proponowałem swojemu pracodawcy (pracowałem w dwóch
    większych spółkach s.a.) tego typu rozwiązania, bo mnie akurat opłacało
    się wystawiać fakturę zamiast etatu lub brać "pod stołem"...i nic z
    tego - wyłącznie etat i wszystko zgodne z przepisami - legalne.

    W małej firmie bez problemu można było dogadać się z właścicielem.

    > No niestety bardzo się mylisz. Niestety nie tylko w takich firmach.

    Być może Ty masz inne doświadczenia, nie spieram się.

    > Kurcze, a co jest w tym takiego dziwnego? :)

    Bo każdy troszczy się o siebie.

> [...]
    > Owszem, wyprowadzenie kasy z sp. z o.o. jest samo w sobie cięższe niż
    > z DG funkcjonującej na KPiR, ale mówimy o wynagrodzeniu, a nie
    > dochodach
    > spółki. Tutaj nie ma problemu - nie ma obowiązku pracy w oparciu o
    > umowę o pracę/dzieło/zlecenie. Możesz całe życie pełnić funkcję
    > członka
    > zarządu i nikt nie ma prawa przyczepić się do tego. Jeśli oprócz tego
    > jesteś właścicielem, to cały zysk możesz przeznaczyć na dywidendę, od
    > której płacisz jedynie 19% podatku, niezależnie od jej wysokości. ZUS

    Muszę to przerobić jeszcze raz.
    Sprawdzę, czy jest tak jak piszesz z tym ZUSem, czy nie ma jakiegoś
    haczyka.

    J.